طی انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک و فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به پیشنهاد شورای رسانه، دانش‌آموزان خبرنگار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، به پیشنهاد شورای رسانه شهرستان آبیک تفاهم‌نامه همکاری بین این شورا، اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پرورش مبنی بر پرروش دانش‌آموزان خبرنگار در این شهرستان منعقد شد.

علیرضا اینانلو، مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: به پیشنهاد شورای رسانه شهرستان آبیک موضوع انعقاد تفاهم‌نامه با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برای پرورش دانش‌آموزان در عرصه خبرنگاری و خبررسانی مطرح شد که مورد موافقت قرار گرفت.

وی افزود: وظیفه ذاتی آموزش و پرورش، تربیت دانش‌آموزان پرسشگر است که برگزاری دوره‌های خبرنگاری فرصت خوبی برای تحقق این مهم است.

این مسئول ادامه داد: موضوع برگزاری دوره‌های خبرنگاری از طریق بخشنامه به مدارس اعلام می‌شود و لیست دانش‌آموزانی که تمایل دارند به شورای رسانه ارسال می‌شود تا نسبت به برگزاری دوره‌های خبرنگاری اقدام شود.

کشف استعدادهای دانش‌آموزان در عرصه خبر

سیدفرهاد حسینی دبیر شورای رسانه شهرستان آبیک هم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین گفت: تفاهم‌نامه مذکور با هدف کشف استعدادها و نبوغ دانش‌آموزان در زمینه خبرنگاری منعقد شده که از وجود خبرنگاران باسابقه شهرستان آبیک و اساتید حوزه خبر خارج از شهرستان در دوره‌های خبرنگاری استفاده می‌شود.

وی افزود: با برگزاری دوره‌های خبرنگاری، علاوه بر کشف استعدادهای دانش‌آموزان و استفاده از آنان برای ارتقای سطح رسانه‌ای شهرستان، دانش‌آموزان می‌توانند اخبار مدارس خود را انعکاس دهند و در باشگاه خبرنگاران شهرستان زیر نظر شورای رسانه معرفی شده فعالیت کنند.

این مسئول اضافه کرد: دانش‌آموزان پس از شرکت در دوره‌های خبرنگاری و کسب تحربه در عرصه خبر می‌توانند در رسانه‌های شهرستان آبیک و استان قزوین جذب شوند.

 ماه گذشته باشگاه خبرنگاران شهرستان آبیک با حضور داود محمدی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، امام‌جمعه و فرماندار و مسئولان شهرستان آبیک افتتاح و رونمایی شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.