به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز پنجشنبه در دیدار با اعضای انجمن مدیران موفق فردا افزود: فرزندان ما توانایی بیشتری در حوزه فناوری نسبت به والدین خود دارند و همین موضوع به فاصله بین نسل ها را بیشتر کرده است.
استاندار قزوین همچنین گفت: در ایام مربوط به پیروزی انقلاب اسلامی در یک شرایط خاص زمانی قرار داشتیم و گذار و جابه جایی نظام سیاسی در کشور و مشکلاتی چون جنگ تحمیلی باعث شد تا حدودی از فرزندان خودمان فاصله بگیریم.
وی با بیان اینکه یادگیری مهارت های زندگی یکی ضروریات مهم برای جوانان به شمار می رود که کم تر به آن توجه شده است، اظهار داشت: اگر شاهد ترویج و نهادینه شدن این موضوع باشیم بسیاری از آسیب های اجتماعی در جامعه ما از بین خواهند رفت.
زاهدی در ادامه به حوزه زنان پرداخت و گفت: خیلی از بانوان ما در کشور به حقوق مدنی و فقهی خود آشنا نیستند و لازمه توسعه و پیشرفت زنان کشور آگاهی به حقوق و قوانین است.
استاندار قزوین همچنین به اهمیت طرح بازآفرینی شهری اشاره کرد و گفت: بافت فرسوده موجب مشکلات متعدد فرهنگی و اجتماعی ایجاد می کنند و از آنجا که ما دارای یک بافت فرسوده وسیع در کشور هستیم، رییس جمهوری برای این حوزه اعتبار قابل توجهی درنظر گرفته تا طرح بازآفرینی شهری و آموزش شهروندی در اولویت قرار گیرند.
این مسئول همچنین به چالش های حوزه مشاغل خانگی پرداخت و تشریح کرد: بارها گفتم که مشاغل خانگی یک سنت فراموش شده است و به جای احداث صنایع کارگاهی که امروزه توجیه اقتصادی ندارد،باید تولیدات به سمت خانگی منتقل شود.
زاهدی ادامه داد: خیلی از مردان، مشاغل خانگی را جز شغل نمی دانند و معتقدند که این طور مشاغل کسر شأن دارد و این درحالی است که کشورهای توسعه یافته با این فرهنگ آشنایی دارند و این مساله موضوعی پذیرفته شده است.
استاندار قزوین با تاکید بر اینکه باید از ایده های خلاقانه برای رشد گردشگری استفاده کنیم،خاطرنشان کرد: در حوزه گردشگری با اینکه قزوین از ظرفیت های بسیاری برخوردار است، اما همیشه محل گذر بوده و باید با توسعه زیرساخت ها و رشد اماکن اقامتی و تفریحی زمینه رونق گردشگری استان را فراهم آورد.
استاندار قزوین در ادامه با اشاره به مشکلات صنعت در استان و کشور، یادآور شد: متاسفانه بانک های کشور برای اقتصاد صنعتی ایجاد نشده اند، بلکه با بنگاه داری و نگاهداری پول تنها منفعت خود را مدنظر قرار می دهند بنابراین نیازمند تغییر رویکرد نظام بانکی هستیم.
560 نفر عضو انجمن مدیران موفق فردا هستند که 60درصد آن را زنان تشکیل می دهند.
9925*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.