بهرام خیرخواه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این رقابت ها از دهم اسفندماه در بوستان ملی باراجین انجام می شود،افزود: مسابقات سه روزه اسب سواری ترکیبی از رقابت های پرش، درساژ و صحرایی است که از ورزش های جدید سوارکاری نیز محسوب می شود.
رئیس هیات سوارکاری استان قزوین با بیان اینکه قرار بود این مسابقات در دهه مبارک فجر برگزار شود اما به دلیل وضعیت جوی نامناسب و بارش های متوالی به 10 اسفند ماه جاری موکول شد،اظهار داشت: سوارکاران 6 استان کشور در این رقابت ها حضور پیدا می کنند.
این مسئول ورزشی گفت: از سوارکاران استان های گیلان، البرز، تهران، همدان و زنجان نیز برای حضور در این رقابت ها دعوت به عمل آمده است.
داور و سرکلانتر بین المللی سازمان ECAHO و تنها داور SPORT SHOW آسیا ادامه داد: در این مسابقه سوارکاران با موانع ارتفاع پرش سطح نرمال، درساژ مقدماتی و صحرایی به مسافت سه هزار و 200 متر با موانع طبیعی روبرو خواهند بود.
به گفته وی، مسابقات سه روزه یکی از سخت ترین رقابت های رشته سوارکاری محسوب می شود که در آن یک اسب باید توانایی حضور در هر سه رشته را داشته و سوارکار نیز آموزش های لازم را در آن فرا بگیرد.
خیرخواه در ادامه خاطرنشان کرد: هیات سوارکاری قزوین امیدوار است میزبانی نخستین مسابقات قهرمانی کشور را نیز سال آینده دریافت کند.
در حال حاضر 6 باشگاه سوارکاری قزوین دارای مجوز رسمی به همراه 50 سوارکار در رده های مختلف فعال هستند که چهار باشگاه به صورت حرفه ای در این زمینه فعالیت می کنند.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.