فرماندار شهرستان آبیک از آغاز عملیات پروژه لوله‌گذاری خط انتقال آب سد طالقان به شهر آبیک خبر داد.

شهرام احمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: خط انتقال آب از مخزن به شهر آبیک به طول ۱۷ کیلومتر است که با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده و توافقات صورت گرفته  با شرکت توسعه خط لوله هامون در این هفته، نخستین محموله لوله برای تامین هشت کیلومتر از این مسیر وارد شهرستان آبیک شده و عملیات پروژه لوله‌گذاری خط انتقال آب شرب از سد طالقان به شهر آبیک آغاز شده است.

وی افزود: برای انتقال آب از محل مخزن تا شهر آبیک، لوله‌های ۵۰۰ میلیمتر چدن داکتیل مورد نیاز بود که تهیه شده و از محل مخزن  به بالا لوله‌های چدن داکتیل ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰  مورد نیاز است.

فرماندار شهرستان آبیک ادامه داد: بنا بر اظهارات مسئولان شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین هزینه انتقال آب از سد طالقان به شهر آبیک نیازمند اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان است.

احمدپور مطرح کرد: پروژه مذکور تا پایان شهریور سال 98 به پایان می‌رسد و مردم شهر آبیک به عنوان نخستین شهر در استان از آب شرب سد طالقان بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: کلنگ پروژه طرح آبرسانی انتقال آب سد طالقان به استان قزوین سوم اردیبهشت ماه سال 96 به صورت ویدئوکنفرانسی به زمین زده شده است و مقرر شده 14 شهر و 194 روستای استان قزوین زیر پوشش آب سد طالقان قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: محل اجرای پروژه مذکور شهرهای آبیک، خاکعلی، محمدیه، شریفیه، الوند، قزوین، محمودآباد نمونه، اقبالیه، ارداق، تاکستان، نرجه، ضیاءآباد و خرمدشت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.