در این مطلب که به قلم نفیسه کلهر نوشته شده است، آمده است: ما در همه ادوار شاهد مهاجرت هنرمندان به پایتخت بوده‌ایم. اینکه هنر یعنی سودای دیده شدن و این دیده شدن تنها در پایتخت امکان‌پذیر است، انگار گاهی بهانه‌ای بیش نیست.
در این گزارش خبرنگار ولایت پای درد دل هنرمندانی چون گل اندام صفری، شادی کلجه ای، مینا اسکندری، شایان یادگاری و ساسان عبدی نشسته است.
ساسان عبدی یک از هنرمندان تئاتر که هم در قزوین و هم در تهران فعالیت کرده است به ولایت گفته است: شهرستان‌ها از ابتدایی‌ترین امکانات محروم‌اند. حتی محلی برای تمرین در اختیار آن‌ها قرار نمی‌گیرد. اخیرا یکی از هنرمندان یک پلاتو خصوصی اجاره کرده و با قیمت مناسب در اختیار علاقه‌مندان برای تمرین قرار می‌دهد.
عبدی ادامه می‌دهد: دو پلاتو دیگر هم در شهرداری داریم که در اختیار یک نفر هست که اصلا اجازه تمرین نمی‌دهند. سالن نمایش تئاتر هم در قزوین فقط یکی است. همین اواخر به خاطر نبود جای تمرین کار یکی از دوستانم لغو شد. بحث به امکانات دیگر و قسمت فنی کار اصلا نرسید و فقط به خاطر همین نبود جای تمرین یک تئاتر خوب از بین رفت. البته تنها قزوین این ‌طور نیست، در بیشتر شهرستان‌ها این مشکلات وجود دارد.
هر چند او نیز معتقد است: سودای دیده شدن که هدف غایی هر هنرمند است در تهران به حد مطلوبی می‌رسد که در شهرستان این بستر مهیا نیست؛ اما با این ‌حال جالب است که عبدی می‌گوید: همه‌کسانی هم که به تهران مهاجرت می‌کنند لزوما در حرفه خود موفق نیستند و صرفا حضور در تهران به معنی موفقیت نیست. بسیاری به دلیل شرایط سخت معیشتی در تهران که مجبور می‌شوند به شغل دیگری رو بیاورند، حتی نمی‌توانند کار هنر را ادامه بدهند.
عنوان اول این شماره ولایت نیز به سخنان وزیر دادگستری در سفر به قزوین اختصاص دارد که گفته است برخی به جای دشمن، به دولت حمله می کنند.
مقاوم سازی پنج هزار واحد مسکونی روستایی در قزوین، جریمه نقدی متکدیان در قزوین و سخنان امام جمعه قزوین در دیدار با وزیر دادگستری در خصوص برخورد قاطع با سوء استفاده کنندگان از زمین های هفت سنگان از دیگر عناوین این شماره ولایت است.
همچنین ولایت در این شماره گفت و گویی نیز با شهرام غلامپور نوازنده، آهنگساز و موسیقیدان قزوینی داشته است و به نقل از وی نوشته است با لیسانس موسیقی فقط می توان مجوز آموزشگاه گرفت.
روزنامه ولایت به مدیرمسئولی سید عبدالعظیم موسوی و سردبیری محمد حسن سلیمانی در قزوین منتشر می شود.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.