اکرم نجفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نشست هماهنگی در خصوص نحوه محاسبه عوارض محلی و وصول آن با حضور اعضای شوراهای اسلامی بخش های استان برگزار و تعرفه عوارض محلی برای هر بخش به صورت جداگانه مصوب شد.
وی ادامه داد: تعرفه عوارض محلی به استناد تبصره ذیل ماده 37 آیین نامه مالی دهیاری ها مصوب سال 82 هیات وزیران و دستورالعمل شیوه محاسبه عوارض محلی عمومی توسط شوراهای اسلامی بخش تصویب و در هر یک از بخش های استان لازم الاجرا خواهد بود.
به گفته این مسئول امور روستایی، براساس ماده 9 دستورالعمل یاد شده، عواید حاصل از وصول عوارض محلی تنها با نظر شوراهای اسلامی بخش برای تامین تمام و یا بخشی از هزینه های اداری،خدماتی و عمرانی مناطق روستایی و توسعه و عمران روستاها قابل مصرف است.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری قزوین گفت: عوارض محلی به عوارضی گفته می شود که در قانون مالیات بر ارزش افزوده و سایر قوانین جاری کشور برای آنها تعیین تکلیفی صورت نگرفته و شوراهای اسلامی براساس اختیارات قانونی خود برای تامین بخشی از هزینه ها، آن را وضع می کند.
نجفی با اشاره به اینکه عوارض یاد شده به تمامی اماکن، واحدهای صنفی، تولیدی، خدماتی، صنعتی و هرگونه منبع درآمد دیگر که محل استقرار آنها در محدوده بخش باشد تعلق می گیرد،خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات کارشناسی و مشورتی پیش از تصویب و اعلان عمومی، می تواند در جامع نگری و غنای موضوعات این حوزه موثر واقع شود.
8054*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.