به گزارش ایرنا، علیرضا خزائلی روز چهارشنبه در دیدار با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان قزوین افزود: رسالت سنگینی بر عهده ما گذاشته شده است تا حافظ و پاسدار آثار تاریخی و فرهنگی گذشتگان که جزو هویت ما محسوب می شوند، باشیم.
این مسئول خاطرنشان کرد: قزوین در حوزه گردشگری نیز ظرفیت های فراوان و قابل توجهی دارد که باید با کمک رسانه ها آنها را معرفی نماییم تا استان را به یک مقصد مهم برای گردشگران تبدیل کنیم.
وی اظهار داشت: انتظار داریم رسانه ها با دید کارشناسی به اخبار و مطالب مرتبط با حوزه میراث فرهنگی بپردازند و با فعالیت های خود به رونق گردشگری استان و حفظ و حراست بهتر از آثار تاریخی کمک کنند.
این مسئول گفت: از رسانه ها می خواهیم در انتشار اخبار و مسایل مرتبط با میراث فرهنگی بدون در نظر گرفتن هرگونه حب و بغض و سلایق شخصی و سیاسی خود عمل کرده و نظر این دستگاه را نیز جویا شوند.
خزائلی اظهار داشت: طی روزهای گذشته خبری مبنی بر تخریب ساباط گذر حاج سید جوادی بازارچه وزیر در فضای مجازی منتشر شد که این انتشار این خبر با ذکر این سوال در آن که این اتفاق در سایه همدلی شهرداری و میراث فرهنگی بوجود آمده است؟ مشکوک بود و باید گفت این بنا جزو آثار ثبتی نبوده و برنامه ای نیز برای ثبت آن وجود نداشته و قبلا نیز البته برای حفظ اثر با مالکان صحبت شده بوده است.
وی اظهار داشت: با این حال موضوع توسط میراث فرهنگی در دست بررسی قرار دارد.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) قزوین نیز در این دیدار گفت: اهمیت حوزه میراث فرهنگی برکسی پوشیده نیست و باید به پیشبرد اهداف این بخش کمک کنیم.
علی حیدر شاه حسینی گفت: اطلاع رسانی مناسب از این حوزه و رویدادهای آن بدون شک رونق گردشگری را برای استان قزوین به همراه خواهد داشت.
وی در ادامه از آمادگی ایرنا برای کمک و تاثیرگذاری به رونق گردشگری قزوین و کمک به حفظ آثار تاریخی با تهیه و انتشار فراورده های خبری همچون گزارش و میزگرد خبر داد.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.