رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: تا پایان سال حدود ۴۵۰ زندانی دیگر نیز مشمول عفو قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حجت الاسلام نورالله قدرتی در نشست قضات و کارکنان دستگاه قضایی که با حضور با وزیر دادگستری برگزار شد، اظهارکرد: فعالیت دستگاه قضایی بر مبنای محور عدالت محوری است و با وجود تمام کمبودهایی که داریم مردم انتظار برقراری عدالت دارند که رفتار ما با مردم باید توام با احترام و تکرمی باشد.

وی با اشاره به دایر شدن 6 شعبه دادگستری در استان قزوین و به دلیل اهمیت شهرستان البرز دو دادگستری در این شهرستان راه‌اندازی شده، افزود: با وجود ۱۱ بخش و ۱۹۱ شعبه فعال و راه‌اندازی ۱۹۷ شعبه فعال شورای حل اختلاف به پرونده‌های قضایی مردم رسیدگی شده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: برای جلب رضایت مردم در حال حاضر، حدود ۷۷ درصد ابلاغ‌ها در دادگستری الکترونیکی شده که در تسریع به رسیدگی پرونده‌ها موثر بوده و در حفظ کرامت مردم گام مطلوبی بوده است.

قدرتی به یک هزار و 562 پست مصوب در چارت سازمانی و اداری اضافه کرد: ازاین تعداد، 662 پست متصدی دارد و ۸۹۹ پست هم بلاتصدی است.

وی اضافه کرد: همچنین ۳۴۶ پست قضایی در استان قزوین وجود دارد که ۱۹۶ پست دارای تصدی و ۱۵۰ پست قضایی خالی است.

این مسئول قضایی خاطرنشان کرد: در سال گذشته تعداد پرونده‌های وارده بالغ بر۲۴۰ هزار و ۴۷۳ فقره بود که ۲۳۳ هزار مورد مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: امسال با ۱۰ درصد افزایش تعداد پرونده های وارد شده در محاکم قضایی استان قزوین به ۲۶۴ هزار پرونده رسید که ۲۵۷ هزار فقره آن رسیدگی شده و 3 هزار مورد از سال قبل مانده که باید رسیدگی شود.

قدرتی متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها درکشور را ۱۳۸ روز دانست و افزود: در استان توانستیه‌ام متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها را به ۸۷ روز کاهش دهیم.

دیدار 01

وی ادامه داد: بیشتر مدیران استان قزوین سالم و پاکدست هستند اما زمانی که مدیری از مسیر قانون خارج شود وبه مردم ظلمی شود و یا بیت‌المال تضییع شود ورود یافته و با حفظ شدن مدیر د رمزان تخلف برخورد قانونی می‌شود.

این مسئول قضایی بیان کرد: حدود ۱۳ درصد آراء صادر شده در دادگاه تجدید نظر نقض شده و به طور میانگین از هر ۱۰۰۰ فقره پرونده، تعداد ۱۳۰ مورد نقض شده که نشان می دهد آرا صادر شده متقن است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: در مدت ۱۶ ماه حدود ۴۵۰ زندانی آزاد شده و با عفو گسترده‌ای که داریم امیدواریم بتوانیم حدود ۱۰۰۰ زندانی را ازحبس آزاد کنیم.

قدرتی اذعان کرد: در حال حاضر حدود سه هزار و 600 زندانی داریم که ۵۵۰ نفر آنها آزاد خواهند شد و تا پایان سال حدود ۴۵۰ زندانی دیگر نیز مشمول عفو قرار میگیرند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.