فرماندار شهرستان آبیک گفت: حال محیط زیست اطراف کارخانه قندیزبر خوب نیست و مسئولان محیط زیست باید در ساماندهی وضعیت پسماندهای این کارخانه اقدام لازم قانونی را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، شهرام احمدپور در جلسه شورای سلامت شهرستان آبیک اظهار کرد: آب شرب شهر آبیک در گذشته مطلوب بوده که به مرور زمان و بر اثر صدور مجوزهای دامداری و واحدهای صنعتی و خدماتی و  ورود پساب‌های این واحدها به آب شرب، کیفیت آب و دشت شهر آبیک را تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: با توجه به کاهش نزولات جوی و آب سفره‌های زیرزمینی در شهر آبیک و خشکسالی‌هایی که داریم  هفت حلقه چاه جدید در این شهر حفر شده است.

فرماندار شهرستان آبیک ادامه داد: آب شهر آبیک از نظر کیفیت هیچ مشکلی ندارد و آب شرب این شهر کاملا سالم و بهداشتی است.

احمدپور اضافه کرد: سختی آب و میزان نیترات آب شهر آبیک نسبت به شهرهای مجاور استان قزوین درصد بالاتری دارد و سختی آب این شهر 600 است اما خارج از نُرم استاندارد نیست و طعمش نامطلوب است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به رصد، نظارت و کلرزنی آب شرب روستاهای شهرستان آبیک از نظر بهداشتی مشکلی وجود ندارد؛ این در حالی است که حدود 94 درصد از جمعیت روستایی آبیک زیر پوشش آبفای روستایی قرار دارند که از میانگین کشوری و استانی بالاتر است.

این مسئول تصریح کرد: از شرکت آبفای روستایی شهرستان آبیک درخواست می‌شود نسبت به زیر پوشش قرار دادن روستاهایی که زیر پوشش نیستند، تدبیر لازم صورت گیرد.

فرماندار شهرستان آبیک افزود: در خصوص سیستم فاضلاب روستای زیاران با مشکل مواجه هستیم چرا که پروژه به کندی پیش می‌رود و نارضایتی‌های بسیار شدید مردمی را به همراه دارد.

احمدپور ادامه داد: از مسئولان شرکت آبفای استان قزوین درخواست می‌شود با برنامه‌ریزی و ورود جدی پیمانکار به پروژه سیستم فاضلاب روستای زیاران، نسبت حل مشکل مردم اقدام کنند.

وی اضافه کرد: از مسئولان دامپزشکی شهرستان آبیک درخواست می‌شود نسبت به کشتارهای دام و گوشت‌های قرمز مصرفی رستوران‌ها اهتمام، کنترل و نظارت دقیق و جدی داشته باشند تا گوشت‌های غیرمجاز به خورد مردم ندهند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیکی به سال نو لازم است هر گونه نخاله و زباله از شهرها و روستاهای شهرستان آبیک پاکسازی شود و فضای شهرها و روستاها به سمت تازگی، طراوت، پاکیزگی و نشاط  برود.

فرماندار شهرستان آبیک تصریح کرد: حال محیط زیست اطراف کارخانه قند یزبر خوب نیست و مسؤولان محیط زیست شهرستان آبیک باید در ساماندهی وضعیت پسماندهای این کارخانه اقدام لازم قانونی را انجام دهند.

احمدپور افزود: شهرداری آبیک و خاکعلی هم باید نسبت به تشکیل کمیته اتلاف سگ‌های ولگرد اقدام کند تا نسبت به جمع‌آوری کامل آنها گام برداشته شود از سویی شهرداری آبیک باید نسبت به نصب فنس در جایگاه زباله این شهر تسریع ببخشد.

وی بر بازدید از مکان فعلی و جدید پایانه مسافربری آبیک- قزوین به همراه مسئولان شهری و اتخاذ تصمیم لازم برای ساماندهی به وضعیت رانندگان و مسافران تاکید کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.