عضو شورای شهر قزوین گفت: زنان می‌توانند با سرمایه‌های اندک مشاغل کوچک راه‌اندازی کرده و کار خود را توسعه بدهند.

زهرا یوسفی در حاشیه چهاردهمین همایش زنان کارآفرین، زندگی و کار قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: هدف از همایشی که امروز به همت انجمن زنان کار آفرین و با همکاری استانداری و شورای شهر قزوین و دانشگاه بین المللی قزوین برگزار شد، شناساندن راهکارهای ایجاد کارآفرینی است.

عضو شورای شهر قزوین ادامه داد: یک برهه‌ای از زمان 70 درصد ورودی‌ها و فارغ التحصیلان دانشگاهی را دختران تشکیل  می‌دادند که بعد از فارغ التحصیلی وارد بازار کار شدند.

یوسفی اضافه کرد: بازار کار ایران خیلی پذیرای حضور زنان نیست و از سویی با توجه به مشکلات اقتصادی، امروز  با یک حقوق نمی‌توان گذران زندگی کرد.

وی خاطرنشان کرد: یک عامل دیگر برای ترغیب زنان این است که به چرخه اقتصاد خانواده کمک کرده و زندگی را به خوبی بتوانند بچرخانند.

عضو شورای شهر قزوین افزود: در واقع کارآفرینی ایجاد کار برای تعدادی از افراد جامعه است، خوشبختانه رویکردی که بحث کارآفرینی دارد این است که روزبه روز ابعاد مختلف آن تبیین و شناخته می‌شود.

یوسفی ادامه داد: کسانی که در این زمینه کارآفرینی قدم گذاشته‌اند، تجربیاتی هم دارند که در در همایش امروز به دیگر زنان منتقل شد.

وی اضافه کرد: یکی از معضلاتی که در جامعه امروز با آن روبرو هستیم، افزایش آمار طلاق است یعنی آمار ازدواج‌ها از سویی به خاطر شرایط اقتصادی و مشکلات اجتماعی و اقتصادی در حال کاهش است و هم آمار طلاق سیر صعودی پیدا کرده است.

این عضوشورای شهر خاطرنشان کرد: زن مطلقه برای گذراندن زندگی خود و یا بچه‌هایش لازم است  یک منبع درآمد داشته باشد و در واقع ایجاد کارآفرینی برای این است که زنانی که دچار مشکلات اجتماعی شده‌اند، بتوانند رو پای خود بایستند.

یوسفی بیان کرد: زنان می‌توانند با سرمایه‌های اندک مشاغل کوچک راه‌اندازی کرده و کار خود را توسعه بدهند.

وی افزود: در کنار ایجاد کارآفرینی یکی از بحث‌هایی که بسیار مهم است، بحث بازاریابی است یعنی آموزشی که در این همایش‌ها داده شده یکی از مسائل مهم است که علاوه بر ایجاد کارآفرینی، به مقوله بازاریابی هم پرداخته شده است.

این عضو شورای شهر قزوین ادامه داد: رویکرد هارمونی بین زندگی و کار رویکرد جدیدی بود که در همایش به آن پرداخته شد؛ زنانی که وارد بازار کار شده‌اند و یک کارآفرینی ایجاد کرده‌اند در زندگی شخصی خود گاهی دچار مشکلی شده‌اند و تجربه زندگی مختلف را بیان می‌کردند.

یوسفی اضافه کرد: در این همایش برخی از کارآفرینان خانم مطرح کردند که هم به مرور زمان همسر و فرزندانشان را را جذب  کار خود کرده‌اند که این قدم بزرگی در این راه است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.