استاندار قزوین گفت: اعتیاد و مواد مخدر برخلاف حوزه‌های دیگر نظیر صنعت، گردشگری و... هیچ متولی مشخصی ندارند و مقابله با آنها به عزم همگانی نیازمند است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عبدالمحمد زاهدی امروز یکشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: به گمان بسیاری از افراد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان تنها متولی امر مقابله با مواد مخدر و پدیده اعتیاد در جامعه است درحالیکه این شورا بدون همکاری و همراهی لازم سایر دستگاه ها در این زمینه موفق نخواهد بود.

زاهدی افزود: اعتیاد منشا بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی و جرایم است و با سلب شخصیت افراد، زمینه ارتکاب انواع جرایم را در جامعه فراهم می‌کند.

استاندار ادامه داد: همه باید بیش از گذشته برای مقابله با مواد مخدر همکاری کنند تا شاهد برخورد و مقابله مناسب با این پدیده شوم در استان باشیم.

زاهدی با تاکید بر ضربه به بنیان مالی قاچاقچیان افزود: باید در کارگروهی ویژه، قاچاقچیان استان، محل‌های حضور و اموال آنها شناسایی شود تا بتوان با ضربه به بنیان مالی آنها جلوی توزیع مواد مخدر را در جامعه گرفت.

استاندار با اشاره به درخواست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برای دریافت خودرو و تخصیص آن به نیروی انتظامی، افزود: باید با اولویت قرار دادن مناطق آلوده در این زمینه اقدام کرد تا گام های عملیاتی و موثر در امر مبارزه با مواد مخدر در سطح استان برداشته شود.

این مسئول با اشاره به برخی گمانه‌ها درباره افزایش میزان اعتیاد میان بانوان در سطح استان، اضافه کرد: باید با یک کار جدی و مطالعاتی، صحت این موضوع را بررسی کرد چون شیوع اعتیاد میان بانوان و زنان خانه‌دار به مراتب از موارد دیگر خطرناکتر است.

زاهدی با اشاره به آزادی 600 زندانی مشمول عفو رهبر انقلاب در قزوین خاطرنشان کرد: تاثیر آزادی این 600 زندانی براساس رافت اسلامی بسیار بیشتر از حبس آنها در زندان است و باید در برخی مواقع رافت دین مبین اسلام و نظام جمهوری اسلامی را در سطح جامعه به نمایش گذاشت.

زاهدی اضافه کرد: آزادی زندانیان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از جمله اقدامات مطلوبی بود که امکان مناسبی را در اختیار زندان ها قرار می دهد تا خدمات بیشتری را به جامعه هدف خود ارایه کنند.

وی یادآور شد: باید مراقبت‌های بعد از آزادی توسط دستگاه های امنیتی و انتظامی بیشتر شود تا شیرینی و اثر این کار را در جامعه مشاهده کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.