عضو شورای‌شهر قزوین گفت: یکی از مشکلاتی که در کسب و کارها و صنعت‌های زنانه وجود دارد این است که نمی‌توانند در برندسازی و تجاری‌سازی موفق باشند.

مهدیه‌سادات قافله باشی در حاشیه چهاردهمین همایش زنان کارآفرین، زندگی و کار قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: این همایش سه‌جانبه بوده که متولی اصلی آن، استانداری قزوین است و با همکاری شهرداری قزوین و میزبانی معاونت پژوهشی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شده است.

وی افزود: در واقع زنان به کسب و کارهای جدید ورود جدی یافته‌اند و کارآفرینی هم از مباحثی است که از آن استقبال می‌شود؛ این در حالی است که حجم نیروهای فارغ التحصیل دانشجویان دختر بسیار زیاد است و طبیعتا جذب دستگاه‌ها و مراکز دولتی نمی‌توانند شوند.

عضو شورای شهر قزوین ادامه داد: باید در واقع نسل چهارم دانشجویان به کارآفرینی سوق داده شوند که در دانشگاه‌ها با همین هدف پارک‌ها و مراکز رشد وجود دارد.

قافله‌باشی اضافه کرد: در مراکز رشد دانشگاه‌ها، کارآفرینی وجود دارد و از ایده‌های جدید و خلاقانه استقبال و حمایت می‌شود و بسته‌های تشویقی خوبی هم به صاحبان کار معرفی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: این همایش هم به خاطر تبادل تجربه بود و بانوانی که در در حوزه‌های مختلف موفق بودند تجربیات مختلف خود را در اختیار  کسانی قرار دادند که کار جدیدی را آغاز کرده‌اند.

عضو شورای شهر قزوین بیان کرد: در آغاز کار جدید، بیشتر از هر چیزی اعتماد به نفس نیاز است و در کسب و کار شکست و ورشکستگی هم ممکن است وجود داشته باشد که می‌طلبد افراد با جسارت به معرفی کار ، صنعت و هنر خود بپردازند.

قافله‌باشی افزود: چالش‌ها برای همه کسب و کارها وجود دارد به ویژه بانوان با ظرافت و شکنندگی که در کسب وکار خود دارند جدی‌تر و بیشتر با چالش مواجه هستند که انتظار داریم مجلس با سیاست‌گذاری و وضع قوانین مناسب، و حمایت دولت از این قوانین، زنان بتوانند وارد بازار کار شوند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در صنعت‌های زنانه و کسب و کارهای زنانه وجود دارد این است که نمی‌توانند در برندسازی و تجاری‌سازی موفق باشند که اگر بتوانیم کسب و کار زنان را به این سمت سوق بدیم قطعا مردم هم با توجه اینکه امسال سال حمایت از کالای داخلی هست، از آنها خرید خواهند کرد.

این عضوشورای شهر قزوین اضافه کرد: خوشبختانه با بخشنامه‌ای که چند سال پیش ابلاغ شد، بسیاری از دستگاه‌ها از جمله دانشگاه و شهرداری هدایایی که به خارج از ایران هدیه می‌دهند معمولا از تولیدات داخلی است.

قافله‌باشی با تاکید بر حمایت معنوی از کارآفرینان خانم خاطرنشان کرد: اتفاق خوبی است که بتوانیم از تولید داخل و تولیدات زنانی که در این عرصه موفق هستند، استفاده کنیم که دستگاه‌های دولتی به ویژه روابط عمومی‌ها می‌توانند موثر باشند.

وی اذعان کرد: سرمایه‌گذاری مشکلات خود را دارد ریسکش خیلی بالا است و زنان هم یک هنر و توانایی دارند که آن، استفاده از هنر خلاقانه دست و فکر آنان در این زمینه است.

این عضو شورای شهر قزوین افزود: زنان باید این جسارت را داشته باشند که به سمت تعاونی‌ها سوق یابند  کار در خانه اگرچه بسیار ارزشمند است اما بانوان محلی برای عرضه محصولات خانگی نداند و وجود تعاونی‌ها و در کنار هم قرار گرفتن  زنان، هم راه را برای حمایت آنها باز می‌کند.

قافله‌باشی ادامه داد: تعاونی‌ها اهداف جدی‌تری دارند و اتاق تعاون حمایت می‌کند و وام‌های خوبی به افراد پرداخت می‌کند که به تجاری‌شدن محصولات آنها می‌تواند کار کمک کند و موفقیت آنها تضمین شده‌تر است.

وی مطرح کرد: زنان ویژگی‌های خاصی دارند و برون‌گراتر و همدل‌تر هستند و معمولا در جلساتی که شرکت می‌کنند، مصوبات بهتری دارند و به مصوبات پایبندتر هستند.

این مسؤول افزود: زنان پذیرفته‌اند که بتوانند کنار تحصیل و کارخود، مادران خوب و همسران خوبی باشند و اگر کار و کارآفرینی می‌کنند این هارمونی را بین اشتغال، مادر و همسر بودن ایجاد کرده و راز ماندگاری آنها این تعادل است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.