عضو هیأت‌مدیره انجمن جامعه‌شناسی ایران گفت: حدود یک‌پنجم کارآفرینان کشور را بانوان تشکیل می‌دهند که نسبت به مردان رقم قابل توجهی است.

شیرین احمدنیا در حاشیه چهاردهمین همایش زنان کارآفرین، زندگی و کار قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: در جامعه با پدیده رو به افزایش کارآفرینی زنان مواجه هستیم که با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و سیاسی شاهد استقبال خوبی از پیوستن زنان به جرگه کارآفرینان هستیم.

وی افزود: دغدغه سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان این است که نگرانی‌های بانوان کارآفرین در زمینه اشتغال، کارآفرینی و مدیریت را بررسی کرده و بدانند آیا کارآفرینی بانوان به نقش سنتی آنها لطمه وارد می‌کند یا خیر.

عضو هیأت‌مدیره انجمن جامعه‌شناسی ایران ادامه داد: همایش زنان کارآفرین، زندگی و کار قزوین هم با هدف تاثیر کارآفرینی زنان در زندگی فردی و خانوادگی آنها و توجه به ابعاد اجتماعی و خانوادگی آنها و تاثیرپذیری نهادهای اجتماعی از آنان برگزار شده و پیامدهای مثبت و منفی آن مورد بررسی قرار گرفته است.

احمدنیا اضافه کرد: به‌رغم مشکلات و مسائل موجود و تعدد نقش زنان و افزایش بار مسؤولیتی این قشر از جامعه، تبعات مثبت کارآفرینی آنان بر تبعات منفی غلبه دارد.

وی خاطرنشان کرد: حدود یک‌پنجم کارآفرینان کشور را بانوان تشکیل می‌دهند که نسبت به مردان رقم قابل توجهی است اما مردان همچنان در این زمینه سبقت دارند.

دانشیار جامعه‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: سال‌هاست خانواده‌های جدیدی که از نسل جدید شکل گرفته‌اند، به نقش‌های مولد درآمد اقتصادی توجه کرده و کارآفرینی زنان هم در همین راستا عمل می‌کند.

احمدنیا افزود: زن و مرد پابه‌پای هم یا مستقل از هم می‌توانند فعال اقتصادی باشند و در بهبود شاخص‌های اقتصادی خانواده، جامعه و اجتماع محلی گام بردارند. همان‌طور که در جامعه تحولات گسترده اقتصادی و فرهنگی ایجاد شده، در خانواده‌ها هم این تغییر و تحولات باید ایجاد شود.

عضو هیأت‌مدیره انجمن جامعه‌شناسی ایران اضافه کرد: نیاز است مردان با نقش‌ها و هویت جدید زنان آشنا شده و با آنان همراه و هماهنگ شوند و به جای تخاصم و دیدن منافع یکدیگر در برابر هم، با شناخت فعالیت‌های مولد داشته باشند و در راستای رفاه خانواده با هم تلاش کرده و موفق عمل کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.