عضو شورای شهر قزوین گفت: شهرداری قزوین گرفتار هزینه پایدار شده و در حال پرداخت روزانه بین 200 تا 250 میلیون تومان فقط سود مضاعف وام‌های دریافتی است.

محسن حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: بودجه مانند کیف پول و مسیر حرکت است، هر کسی بخواهد بودجه پیش‌بینی کند و یا کسانی که با فرایند بودجه‌نویسی سر و کار دارند طبیعی است سعی می‌کنند بودجه خود را چاق‌تر بنویسند.

وی افزود: مهم این است بودجه‌ای که نوشته می‌شود با نیازهایی که امروز در شهر وجود دارد، همخوانی داشته باشد؛ اگر این اتفاق بیفتد، بودجه خوب است وگرنه بودجه بد است.

عضو شورای شهر قزوین ادامه داد: شهرداری که بیش از 40 درصد از بودجه آن از سایر منابع است و می‌تواند 6 طبقه اصلی مجموعه عملکردی شهرداری را تحت شعاع قرار دهد، باید گفت که جریان حرکتی این موضوع جریان تحت سوال است، اگر می‌گفتیم 15 درصد از بودجه از سایر منابع باشد، قابل قبول بود اما  41 درصد از سایر منابع جریان خاصی است.

حق‌شناس اضافه کرد: زمانی که سایر منابع محقق نمی‌شود با انبوهی از پروژه‌های نیمه تمام و زخمی مواجه خواهیم شد، بلایی که امروز بر سر قزوین آمده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز با انبوهی از پروژه‌های نیمه تمام و زخمی و هزینه‌های تصاعدی بالارفته‌ در شهر قزوین مواجه هستیم که این پروژه‌ها را نتوانستیم به سرانجام برسانیم و هر روز بابت نگهداشت، کنترل و پیشرفت پروژه‌ها، هزینه‌های مضاعف پرداخت کنیم؛ این مشکل به نگاهی که آن زمان به بودجه شهرداری قزوین شده، بازمی‌گردد چرا که باید بودجه دقیق‌تر دیده می‌شد و حباب‌ها کنار گذاشته می‌شد.

 بودجه باید بتواند گره‌های اصلی را باز کند

این عضو شورای شهر قزوین با ذکر اینکه بودجه باید بتواند گره‌های اصلی را باز کند، تصریح کرد: شهرداری‌ها دنبال درآمد پایدار هستند اما شهرداری قزوین گرفتار پرداخت هزینه پایدار شده و در حال پرداخت روزانه بین 200 تا 250 میلیون تومان فقط سود مضاعف وام‌های دریافتی است و از اصل وام و سود آن کاسته نمی‌شود و بهره وام پرداخت می‌شود.

حق‌شناس بر ضرورت مهندسی جدی بر بودجه 98 شهرداری قزوین افزود: آن قدر باید هنر، جرأت و شهامت داشته باشیم که بتوانیم سوراخ بزرگ ایجاد شده در ته کیسه شهرداری و همه داشته‌هایی را که در مسیر از شهرداری می‌گیرد، را بگیریم.

وی ادامه داد: در صورت تحقق موضوع مذکور، حجم پروژه‌های عمرانی کم می‌شود و مردم متوجه می‌شوند که یک مشکل بزرگتر را حل کرده‌ایم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.