به گزارش ایرنا محمد قاسمی روز یکشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: در کارگاه آموزشی ضربه به بنیان مالی قاچاقچیان که به تازگی در دادگستری قزوین برگزار شد در خصوص وضعیت، سن و جنسیت افراد درگیر به اعتیاد گزارش های نگران کننده ای ارایه شد.
قاسمی اضافه کرد: امروز متاسفانه پدیده شوم اعتیاد و مواد مخدر تمامی مرزهای جنسیت و سن را درنوردیده اند و باید با فرهنگ سازی، مقابله با مواد مخدر را از مدارس و آموزشگاه ها شروع کرد.
وی گفت:در همین راستا در طرح قاضی مدرسه اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است و باید سایر دستگاه های متولی نیز همکاری و همراهی لازم را در این خصوص داشته باشند.
دادستان قزوین اضافه کرد: برگزاری کارگاه آموزشی مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر اثرات مثبتی در سطح استان داشت و امیدواریم با تداوم آن در راستای اهداف عالیه نظام و انقلاب گام برداریم.
قاسمی افزود: بزرگترین هدف این کارگاه ضربه زدن به بنیان مالی قاچاقچیان است چون سوداگران مرگ برای منافع مادی دست به توزیع مواد مخدر می زنند و درصورت هدف قرار دادن بنیان های مالی آنها جلوی توزیع مواد مخدر گرفته خواهد شد.
قاسمی با بیان اینکه برنامه های مقابله با مواد مخدر بدون منابع و پشتیبانی مالی با مشکل جدی مواجه می شوند،اضافه کرد:در استان قزوین اقدامات خوبی برای پیشگیری از مواد مخدر و درمان معتادان متجاهر و غیرمتجاهر انجام شده است و امیدواریم از درآمدهای مبارزه با مواد مخدر برای تامین خودرو و ... در این زمینه هزینه شود.
دادستان قزوین با اشاره به صدور بخشنامه عفو مقام معظم رهبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: نمی توان زندانیان را بعد از صدور فرمان عفو حتی یک ساعت نگاه داشت و باید شیرینی عفو در اسرع وقت به زندانیان چشیده شود.
قاسمی گفت:به هرحال باید تمهیدات لازم برای آزادی 600 زندانی مشمول این عفو اندیشیده شود تا از مشکلات احتمالی در جامعه جلوگیری به عمل آید.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.