چهاردهمین همایش زنان کارآفرین، زندگی و کار به همت انجمن زنان کارآفرین و اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین امروز یکشنبه-28 بهمن ماه- در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در این همایش گفت: توسعه در واقع همیشه برابر روندهای طبیعی اتفاق نمی‌افتد و ممکن است کشورها غنی از بسیاری منابع باشند اما زمانی می ‌توان به طور بهینه از این منابع استفاده کرد که کارآفرینی رونق داشته باشد.

صدیقه ربیعی افزود: فعالیت‌هایی کارآفرینانه است که رشد اقتصادی کشورها را رقم می‌زند و زمینه خلق محصولات و خدمات جدید را فراهم می‌کند.

وی همچنین گفت: مهم‌تر از کارآفرینی، توانایی برقراری ارتباط بین کار و زندگی شخصی است چرا که زنان به خاطر ایفای نقش های متفاوت در جامعه و خانواده باید بتوانند در همه این نقش ها و وظایف تعادل ایجاد کنند.

ربیعی ادامه داد: کارآفرینان زن گاهی به جهت تعدد نقش‌ها دچار چالش‌هایی هستند که ریشه آن در هنجارها، فرهنگ و ارزش های حاکم بر جامعه است و باید بتوان این موضوع را مدیریت کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین افزود: مدیریت موثر زمان و اولویت بندی امور و ترسیم استراتژی و مهارت مدیریت استرس از جمله مسایل مهم برای برطرف کردن این چالش ها و کنترل موثر آنهاست که باید مورد توجه بانوان کارآفرین قرار بگیرد.

معاون پژوهشی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) نیز در این مراسم گفت: امروز زنان فرهیخته زیادی در عرصه ملی و بین‌المللی داریم و زنان ایرانی می توانند نقش پررنگی در عرصه های مختلف داشته باشند که مرحوم مریم میرزاخانی تنها یکی از نمونه های آن است.

مهدی زندیه افزود: در کشوری که دومین تولیدکننده گاز، دارای یک ششم ذخایر معدنی، چهارمین منبع نفت و رتبه دوم کانی های جهان است چرا نباید برنامه ویژه ای برای کارآفرینی زنان داشته باشیم؟

زندیه افزود: در کشور ما که افت و خیزهای زیادی طی40 سال گذشته داشته، حضور دوشادوش زنان در همه عرصه های انقلاب اسلامی حتی در دفاع مقدس، پررنگ بوده است و این نقش باید در عرصه های اقتصادی و کمک به توسعه کشور نیز وجود داشته باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.