به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، محمد افشار در دوره آموزشی تهدیدات نوین زیستی و راهکار های پدافند غیر عامل برای آن که با حضور مدیران،مسئولان و کارشناسان حوزه زیستی و بیولوژیکی استان قزوین برگزار شد،افزود: با توجه به اهمیت موضوع تهدیدات زیستی در دنیای امروز باید اذعان کرد به خطر افتادن تامین نیاز های اساسی و کمبود مواد غذایی، ظرفیت بالقوه ای برای تبدیل شدن به یک موضوع امنیتی را دارد و باید این مساله را با توجه به اهمیت آن جدی تر گرفت.
این مسئول یکی از وظایف اصلی پدافند غیر عامل را رصد، پایش و شناخت تهدیدات از جمله تهدیدات زیستی و بیولوژیکی دانست و افزود: اولویت اول پدافند زیستی حفظ جان و سرمایه انسانی است که آسیب پذیری در این زمینه گاه تبعات جبران ناپذیری را با خود به همراه دارد.
وی اظهار داشت: همه دستگاه های مسئول باید وظایف خود را با جدیت بیشتری در زمینه تامین امنیت غذایی جامعه و جلوگیری از مخاطرات این بخش انجام دهند.
پدافند عیرعامل به مجموعه اقداماتی غیرنظامی اطلاق می شود که به کارگیری آن موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می گردد.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.