مدیر برنامه و بودجه شهرداری قزوین گفت: اینکه گفته می‌شود بودجه شهرداری قزوین، بادکنکی است پس باید گفت شورای شهر بودجه بادکنکی تصویب می‌کند.

علی نعیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین، ضمن تایید 100 درصد بودجه شهرداری قزوین مبنی بر انجام کارهای کارشناسی روی آن اظهار کرد: به عنوان نمونه کارشناسی، می‌توان گفت که از 100 درصد بودجه، معمولا 90 درصد بودجه به تصویب می‌رسد.

وی افزود: شورای شهر قزوین بر اساس سال 97، افزایش 15 درصدی حقوق مزایا را در نظر گرفته که درقانون بودجه نوشته نشده که نسبت به سال 97، 15درصد افزایش می‌توان داشت بلکه باید به نسبت عملکرد 97 نسبت به افزایش درصد حقوق اقدام کرد.

مدیر برنامه و بودجه شهرداری قزوین ادامه داد: بر اساس اِشِل حقوق کارمندان شهرداری، هر سه ماه کارانه به آنان پرداخت می‌شود که کارانه مهر و ابان پرداخت نمی‌شود و کارانه آذر ماه در نظر گرفته می‌شود  و در 12 ماه ضرب می‌شود که اعضای شورای شهر توجیه این موضوع می‌شوند.

نعیمی بودجه شهرداری قزوین را تلفیقی دانست و اضافه کرد: بودجه در گذشته در سازمان‌ها پخش بوده اما امسال بودجه یک جا جمع زده شده‌ وهزینه خدمات قراردادی 17 سازمان شهرداری، مناطق و دانشگاه علمی و کاربردی و دهکده طبیعت 99 میلیارد تومان شده است.

وی با بیان اینکه حاضر هستم طی جلسه‌ای، به یک یک انتقادات در حوزه بودجه شهرداری پاسخ دهم، خاطرنشان کرد؛ اگر بودجه بادکنکی است، پس باید گفت که شورای شهر بودجه بادکنکی تصویب می‌کند.

این مسئول مطرح کرد: اینکه از سوی عضو شورای شهر گفته می‌شود بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین شلم شورباست، آیا کارشناس بودجه در این زمینه نظر داده و آیا ادله‌ای دارند که بودجه شلم شوربا است یا خیر؛ البته در مذاکرات این صحبت‌ها مطرح می‌شود و سوءنیتی هم به دنبال آن وجود ندارد.

این مسؤول تصریح کرد: بودجه شهرداری قزوین 783 میلیارد تومان است که 230 میلیارد تومان بودجه جاری و مابقی عمرانی است،320 میلیارد تومان هم از محل فروش سایر منابع است و حدوداً 150 میلیارد تومان هم هزینه خدمات شهری است آیا برای خانه فرهنگ و آسفالت و غیره اعتبار نیاز نیست.

مدیر برنامه و بودجه شهرداری قزوین افزود: برای بودجه شهرداری قزوین حدود 1000 نفر ساعت با حضور کارشناسان، معاونان، مدیران و شهردار جلساتی برگزار شده و به جمع‌بندی رسیده‌اند و تمام قد هم از بودجه دفاع کرده و می‌کنم.

نعیمی اضافه کرد: انحراف در بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین با بودجه مصوب کمتر از 10 درصد است. تا زمانی که بودجه در صحن شورا به تصویب نرسد، راجع به موارد دیگر نمی‌توان صحبت کرد و نظر داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.