به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، بهمن عشایری روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: موضوع اشتغال و جاذبه های شغلی یکی از مولفه های مهم و موثر در مهاجرت غیر قانونی اتباع خارجی به کشور است.
وی اضافه کرد: این طرح با هدف شناسایی و سرشماری کارگاه ها، کارفرمایان، پناهندگان و اتباع خارجی شاغل اعم از مجاز و غیر مجاز اجرا می شود.
عشایری ادامه داد: شناسایی و سرشماری اتباع غیر مجاز، حمایت از اشتغال قانونی پناهندگان و مهاجران و سرشماری و ساماندهی اشتغال پناهندگان و مهاجران از دیگر اهداف اجرای این طرح است.
وی افزود: این طرح از 23 بهمن ماه سالجاری توسط دفاتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی زیر نظر اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری و همکاری اتحادیه های صنفی، فرمانداری ها و بخشداری ها اجرا خواهد شد.
این مسئول گفت: 6 دفتر ارایه خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی در سطح بخش مرکزی شهرستان قزوین فعال هستند و برای خدمات دهی به مراجعه کنندگان به نحو مطلوب تلاش می کنند.
عشایری با اشاره به تعرفه اجرای طرح توسط دفاتر، افزود: اخذ مشخصات و ثبت اطلاعات برای هر کارفرما، کارگاه و هر تبعه شاغل دارای سابقه در سامانه جامع 100 هزار ریال و برای هر تبعه شاغل فاقد سابقه در سامانه جامع 150 هزار ریال است.
مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی استان قزوین با اشاره به فرآیند نوبت دهی، افزود: صدور برگه تعیین نوبت مراجعه برای کارفرمایان ایرانی یا نمایندگان آنها که دارای معرفی نامه هستند باید به همراه کارت ملی کارفرما صورت گیرد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.