به گزارش ایرنا، سیده حمیده زرآبادی بعدازظهر پنجشنبه در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی قزوین که با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد،افزود: فقدان کلی نگری و نبود مدیریت یکپارچه موجب شده تا دستگاه ها در برخی زمینه ها از جمله محیط زیست به شکل جزیره ای عمل کنند.
وی در ادامه با اشاره به ساخت جاده قزوین-الموت-تنکابن و قزوین-الموت-کلاچای، اظهار داشت: این طرح ها از ابتدا پیوست محیط زیستی نداشتند و به دلیل مسایل زیست محیطی کار آنها در مقاطعی دچار توقف شده در حالی که اجرای این طرح ها انتظارات عمومی مبنی بر تکمیل آنها را ایجاد نموده است.
وی ادامه داد: باید با حل اختلافات در زمینه زیست محیطی، کار تکمیل این طرح ها ادامه پیدا کند.
زرآبادی همچنین گفت: تجمع گاوداری ها و مرغداری ها در جوار کارخانه سیمان آبیک و نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی باعث افزایش آلودگی ها در بخش هایی از استان قزوین شده است که امیدواریم برای حل این معضل راهکاری اتخاذ شود.
زرآبادی همچنین گفت: گفته می شود آب تصفیه شده شهر صنعتی البرز نیز مناسب کشاورزی نیست و باید راهکاری برای این موضوع لحاظ شود تا دچار مشکلات زیست محیطی و بهداشتی نشویم.
نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی همچنین هشدار داد: ظرفیت سایت پسماند محمدآباد قزوین نیز رو به اتمام است و انباشت بیشتر زباله در این مکان مشکلات زیست محیطی به همراه خواهد داشت.
9925*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.