به گزارش ایرنا، محمد مهدی طهرانچی روز پنجشنبه در شورای دانشگاه آزاد اسلامی و کمیسیون های تخصصی که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد با گرامیداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی افزود: انقلاب اسلامی در این سرزمین زمستان زده، بهاری برای رویش جوانه های سبز امید شد و آیت الهی خود را با همین بهار و حیات نشان داد و نهال هایی کاشت که یکی از آنها علم و پژوهش بود.
وی با اشاره به وضعیت آموزش عالی ایران در زمان پیروزی انقلاب اسلامی، اضافه کرد: در سال 58 جمعیت کشور ما 33 میلیون نفر بود و تعداد دانشجویان پزشکی هفت صدم درصد جمعیت، تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی با 28 هزار نفر در حد هشت صدم درصد جمعیت و تعداد دانش آموختگان دانشگاهی نیز در مجموع 35 هزار نفر بود.
طهرانچی ادامه داد: با تدوین قانون اساسی و تاکید بر تقویت روح بررسی و تتبع در تمام زمینه های علمی، فرهنگی و تخصصی و با تشویق محققان پیشرفت های زیادی را در حوزه تحصیلات تکمیلی و رشد دانشگاه ها بدست آورده ایم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه رویکرد انقلاب اسلامی از همان ابتدا بر اساس احیاگری بود،گفت: به تدریج با افزایش تعداد جمعیت آموزش عالی به مرحله ای رسیدیم که سالانه فقط در مقطع تحصیلات تکمیلی 200هزار دانشجوی ورودی داریم.
طهرانچی یادآور شد: افزایش 25 برابری تعداد دانشجویان، کسب مقام اول علمی منطقه و مقام شانزدهم علمی دنیا از نظر بروندادهای پژوهشی از دستاوردهای بزرگ علمی و فناوری کشور پس از انقلاب اسلامی به شمار می رود که بی شک نقش دانشگاه آزاد اسلامی در آن، بی بدیل است.
به گفته وی در مقاله ای که اخیرا در ایالات متحده منتشر و تحولات نانو را در سه دهه بررسی کرده است 19 دانشگاه اول مربوط به چین و رتبه بیستم متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی بوده است در حالی که طی سال های قبل هر بیست دانشگاه این رتبه بندی آمریکایی بودند.
وی ادامه داد: همانطور که در بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری صادر شد آمده است، دستاوردها و تحولات بزرگی خصوصا در عرصه علم و فناوری پس از انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است که ثروت عظیمی برای کشور خلق کرده است.
طهرانچی یادآور شد: چرخه سوخت هسته ای، سلول های نانو، شصت برابر شدن صادرات غیر نفتی، 10 برابر شدن صنایع از نظر کیفی و تبدیل صنعت مونتاژ به دانش بومی محصول روحیه و احساس جمعی است که انقلاب اسلامی برای ما به ارمغان آورده است.
وی اظهار داشت: البته دشمن با سیاه نمایی، کاستی های ما را بزرگ و توانایی های ما را کوچک می شمارد و ما باید تلاش کنیم نقاط ضعف خود را اصلاح کنیم.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.