به گزارش ایرنا، شامگاه سه شنبه در جلسه علنی شورای شهر قزوین بودجه هزینه های جاری شهرداری قزوین در سال 98 با حضور نماینده شهرداری توسط اعضای شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت.
گزارش مدیر بودجه شهرداری قزوین در مورد در مورد افزایش بودجه های حقوق و مزایای پرسنل، روابط عمومی، تحقیقات و پژوهش نتوانست اعضای شورای شهر را متقاعد کند و همین موضوع سبب شد تا بررسی ردیف بودجه به جلسات آینده موکول شود.
برخی اعضای شورای شهر معتقد بودند که ردیف های بودجه در بخش هزینه های جاری و درآمدی منظم تعریف نشده و در این حوزه شفافیت لازم وجود ندارد.

** افزایش 15 درصدی حقوق پرسنل شهرداری
مدیر بودجه شهرداری قزوین در این جلسه گفت: حدود یکسال است که برخی شهرداری ها روش جدیدی را برای بررسی بودجه به کار گرفته اند و از بودجه نویسی تلفیقی استفاده می کنند.
علی نعیمی اضافه کرد: هزینه های شهرداری قزوین در حوزه درآمدی، جاری و عمرانی هرکدام به هفت فصل تقسیم بندی شده و قرار است که از سال 99 این روش از حالت آزمایشی خارج شده و به عنوان شیوه عملیاتی پیگیری شود.
وی به کد درآمدی جرایم رانندگی اشاره کرد و افزود: با توجه به تاکیداتی که از سوی وزارت کشور روی این کد وجود دارد، درحالی حاضر کد جرائم رانندگی در کشور به صورت هزینه مستمر شناخته می شود و برای جلوگیری از برهم خوردن نظم بودجه شهرداری، امکان تغییر ردیف بودجه شهرداری ممکن نیست.
نعیمی به افزایش حقوق پرسنل در بودجه 98 شهرداری پرداخت و اظهار داشت: در سال 97 افزایش حقوق پرسنل 10 درصد بود که این رقم با توجه به مصوبات دولت و مجلس برای سال آینده به 20 درصد رسیده اما از آنجا که ما تحت نظارت سازمان شهرداری های کشور هستیم، بنابراین با افزایش 15 درصدی موافقت کردیم.
مدیر بودجه شهرداری قزوین با اشاره به اینکه اجرای طرح طبقه بندی برای پرسنل آتش نشانی انجام می شود،ادامه داد: طرح طبقه بندی صرفا برای روابط استخدامی مدت معین است و در مورد کدهای درآمدی نیز نمی توان همه دریافتی ها را برای پرداخت حقوق لحاظ کرد و طبق قانون بودجه ما موظفیم که 60 درصد هزینه ها را برای حقوق درنظر بگیریم.
نعیمی به اهمیت پرداخت حقوق پرسنل شهرداری تاکید کرد و افزود: اگر در بودجه 98 شهرداری به تعداد پرسنل و حقوق پرداختی آنها توجه کنیم ممکن است مانند شهرداری کرمانشاه با 9 ماه پرداخت معوقه به کارگران روبرو شویم و این درحالی است که خوشبختانه شهرداری قزوین در زمینه پرداختی ها معوقه ندارد.
وی با بیان اینکه در بودجه 98 شهرداری قزوین اعتبارات آموزش و پژوهش کمی بیشتر از سال های گذشته دیده شده است.

** هزینه های جاری در بودجه 98 شهرداری بی نظم است
نایب رییس شورای شهر قزوین نیز در ادامه گفت: مرکز پژوهش شهرداری سال 98 راه اندازی می شود و با توجه به پیش بینی هزینه های آن بهتر است که هزینه های پرسنل و امورات این مرکز در ردیف های بودجه 98 لحاظ شود.
مهدی عبالرزاقی گفت: هزینه های جاری در بودجه سال 98 بسیار بی نظم تعریف شده و گرچه بنده موافقم که بودجه خرید لوازم و تجهیزات اداری باید افزایش داشته باشد اما در سایر موارد ردیف بودجه مشخص نیست که هزینه ها بر اساس چه دلایلی افزایش یافته است.

**بیان جزییات در ردیف بودجه هایی که با افزایش همراه هستند الزامی است
دیگر عضو شورای اسلامی شهر قزوین نیز گفت: در مورد چاپ سه عنوان کتاب با هزینه 50 میلیون تومان توضیح بیشتری در زیرکدها عنوان نشده که چه کتاب هایی قرار است چاپ شود.
احد چگینی با بیان اینکه نباید صرفا به کلی‌گویی بسنده کنیم،اظهار داشت: هرگونه هزینه کرد در خصوص آمارگیری و پژوهش باید در مورد مسائل زیرساختی باشد.
وی تاکید کرد: در حوزه هزینه ها ما تا جای ممکن باید نظارت بیشتری به خرج دهیم و نباید از بیان جزییات غافل باشیم.
چگینی تاکید کرد: در مورد تصمیم گیری برای افزایش برخی ردیف بودجه ها عملکرد 6 ماهه لازم است و ممکن است در بیشتر موارد ما نیازی به افزایش بودجه نداشته باشیم.
این عضو شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه بهتر بود روی تمام هزینه های جاری بودجه 98 شهرداری 15 درصدی افزوده می شد،خاطرنشان کرد: در بودجه مصوب سال 98 و عملکرد سال 97 و افزایش هزینه ها توازن و ارتباط منطقی برقرار نیست که لازم است که شفافیت لازم در این خصوص صورت بگیرد.

** در برخی ردیف های بودجه افزایش هزینه ها بسیار بالاتر از مقدار منطقی است
رییس کمیسیون اقتصادی شورای شهر قزوین نیز گفت: با اینکه گفته شده در برخی ردیف بودجه ها با افزایش 15 درصدی همراه هستیم اما شواهد نشان می دهد که افزایش حقوق پرسنل رشد 25 درصدی داشته و باید در این خصوص شفاف سازی شود.
فرج الله فصیحی رامندی افزود: درحال حاضر در محاسبه ردیف بودجه ها لازم است که دقت نظر بیشتری صورت بگیرد و به نظر بنده بهتر است که در مورد چاپ اوراق و پذیرایی و جشن ها افزایش بودجه نداشته باشیم.
وی تاکید کرد: بهتر است کل هزینه های جاری با 15 درصد افزایش همراه شود و در مورد سوبسید بلیط اتوبوسرانی به جانبازان بهتر است که این ردیف بودجه همانند سال قبل که جز زیرکد اتوبوسرانی بوده با عملکرد کامل در بودجه سال آینده لحاظ شود.

**ساماندهی مزایا و پرداخت حقوق و اضافه کار پرسنل ضروروی است
دبیر شورای اسلامی شهر قزوین نیز گفت: باید مشخص شود که طرح طبقه بندی مشاغل برای کدام نوع استخدام هاست و عدم مشخص بودن این موضوع سبب نگرانی و تبعیض بین پرسنل شهرداری شده است.
مهدیه سادات قافله باشی به پرداخت های نامناسب اضافه کاری در بین کارکنان شهرداری اشاره کرد و افزود: برای رعایت عدالت دستمزد بهتر است که یک وحدت رویه منسجم ایجاد شود چراکه برخی کارکنان حتی 20 سال سابقه کار شرکتی دارند و مزایای استخدامی ها از نظر اضافه کاری و غیره از یک قاعده مشخص پیروی نمی کند تا فرد بداند که مبلغ دریافتی در ازای چه فعالیتی است.
وی افزود: شورای شهر به هرحال به دنبال تحقق ساماندهی وضعیت استخدامی کارکنان شهرداری است و از ابتدا نیز قول های مساعد برای حل این مشکلات داده شده که لازم است تصمیمات مناسبی در این خصوص اتخاذ شود.
قافله باشی خاطرنشان کرد: در مورد هزینه های بودجه در رابطه با پایان نامه رشته های علوم انسانی و یا فنی باید جزییات لازم در لایحه بودجه شهرداری قید شود.
در این جلسه به غیر از ردیف های حقوق و مزایا، روابط عمومی، پژوهش و تحقیقات ، تمام مباحث هزینه های جاری بودجه 98 شهرداری قزوین مورد بررسی و تصویب اعضا قرار گرفت.
9925*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.