به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شهرداری قزوین، محمد درافشانی روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: 14 عنوان برنامه کلی و 50 برنامه متنوع دیگر از سوی دستگاه های استان قزوین در این نمایشگاه اجرا خواهد شد.
وی افزود: اجرای زنده و کارگاه های آموزشی گروه های مختلف هنری از جمله قلم زنی، نگارگری، تذهیب، نقالی، موسیقی سنتی، حجاری سنگ، حکاکی برروی استخوان و سبدبافی از جمله برنامه های تدوین شده در نمایشگاه تهران خواهد بود.
این مسئول با اشاره به پایتختی خوشنویسی قزوین در کشور، تصریح کرد: هنرمندان خوشنویس در روز پایانی نمایشگاه، هنر دیرینه و اصیل خوشنویسی را به صورت زنده برای مخاطبان اجرا کرده و در تمامی روزهای نمایشگاه نیز مسابقه فرهنگی با محتوای گردشگری قزوین برگزار خواهد شد.
درافشانی در ادامه به اجرای طرح واقعیت افزوده گردشگری قزوین در نمایشگاه تهران اشاره کرد و گفت: با استفاده از نرم افزار موجود به عنوان گردشگری مجازی، به کاربران امکان سفر مجازی به اماکن و گردشگری شهر قزوین داده خواهد شد.
به گفته وی، اجرای کارگاه تخصصی گردشگری الکترونیک از دیگر برنامه های طراحی شده در نمایشگاه یاد شده از سوی مدیران شهری قزوین است.
وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه محصولات سنتی قزوین همچون دیماج، سرکه شیره، محصولات باغی و شیرینی های سنتی به مخاطبان عرضه می شود.
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین در رابطه با غرفه استان قزوین در این نمایشگاه گفت: این غرفه به همت سازمان فرهنگی ورزشی با مشارکت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان برپا شده و با طراحی و اجرای خاص از جاذبه های تاریخی و گردشگری استان، پذیرای مسافران و میهمانان خواهد بود.
دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران با حضور 31 استان کشور و کشورهای خارجی، از 23 تا 26 بهمن ماه از ساعت 9 تا 17 پذیرای علاقه مندان است.
این نمایشگاه از سوی شرکت بین‌المللی بازرگانی و نمایشگاهی تهران با مجوز سازمان توسعه تجارت در فضای سرپوشیده با 45 هزار متر مربع مساحت و سه هزار متر مربع فضای باز در محل دایمی نمایشگاه‌های تهران برگزار خواهد شد.
8054* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.