به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج استان قزوین ، محمدحسن قدیری ابیانه به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت دهه فجر در مراسمی که در حسینیه امامزاده علی(ع) برگزار شد افزود: یکی از دستاوردهای انقلاب، توجه به جایگاه فرهنگ و دانش است همچنان که قبل از انقلاب کمتر خانواده ای بود که دانشجو داشته باشد اما امروز ظرفیت دانشگاه ها بیشتر از دانشجو است.
عضو شورای بین الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: درآمدهای ارزی دولت و انتظارات جامعه زیاد است وامسال صادرات نفت در طول چهل سال گذشته، بسیار شاخص است.
قدیری ابیانه با بیان اینکه این باور که حکومت مسئول تامین نیازهای مردم باشد، اشتباه است، گفت: بعضی اقشار فکر می کنند که حق ما خورده شد و سهم نفت هر فرد را با کشورهای عربی مقایسه می کنند اما با توجه به مقایسه جمعیت دو کشور، این موضوع اشتباه است.
مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام اظهار داشت: متاسفانه ما در کشور ضعف فرهنگی داریم دور ریز غذاهای ما، وعده غذایی 15 میلیون نفر است و متاسفانه در برخی موارد در اسراف در جایگاه اول قرار داریم.
وی با اشاره به وضعیت اقتصادی و معیشتی کشور اضافه کرد:15 درصد مشکلات مربوط به تحریم، 15 درصد مربوط به مدیران و 70 درصد مربوط به مردم است.
قدیری ابیانه گفت: جنگ هشت ساله ایران، اولین و تنهاترین جنگ در جهان بود که حتی یک وجب از خاک سرزمینمان را تحت هیچ شرایطی از دست ندادیم و اتحاد مردم باعث پیروزی و پدید آمدن انقلاب شد که دستاوردهای بسیاری از جمله در حوزه بهداشت داشته است.
مدیر تاسیس انجمن نخبگان جهان اسلامی یادآور شد: ایران از نظر علم، فرهنگ، منابع طبیعی و غیره کشور ثروتمندی است که از صادرات نفت، ارز آوری بسیاری برای کشور دارد.
عضو شورای بین الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به مشکلات موجود در دستگاه آموزش کشور اظهار داشت: آموزش و پرورش ایران مشکل دارد زیرا دانش آموز و دانشجو در این دستگاه، مهارت زندگی نمی آموزد.
قدیری ابیانه افزود: کشور ما جزء پرمصرف ترین کشور های جهان است که متاسفانه سینما و فضاهای مجازی موجب دامن زدن به این امر شده است.
وی با اشاره به کشورهایی همچون کره و ژاپن که منابع و صادرات نفتی ندارند اضافه کرد: کشور هایی مانند کره جنوبی، صنعت خودروسازی را با ایران شروع کردند اما امروز در جایگاه بالایی در این صنعت قرار دارند و یکی از دلایل آن تفاوت موجود بین ساعت کار مفید این کشور با ایران است و دلیل بعدی، پایبندی به خرید از تولیدات داخلی خودشان است به همین دلیل مردم باید به وظیفه خود عمل کنند تا پیشرفت بیشتری را شاهد باشیم.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.