تا خرداد ماه سال آینده، آمار روستاهای دارای اینترنت پرسرعت استان قزوین به ۸۵ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قزوین روز پنجشنبه در جمع مدیران حوزه عمرانی و زیربنایی استان گفت: بسیاری از شاخص های موجود در حوزه ارتباطی به هیچ عنوان با پیش از انقلاب قابل مقایسه نبوده تا جایی که در برخی بخش ها با پیشرفت های ۱۰۰ درصدی روبرو بوده ایم.

یوسف رضایی نیک یادآور شد: تا پیش از پیروزی انقلاب تنها هفت روستای این استان از تلفن ثابت بهره مند بودند در حالی که امروز تمامی روستاهای بالای چهار خانوار استان از یک وسیله ارتباطی بهره مند هستند.

وی با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن ۱۰۰ درصدی شهرها و ۹۰ درصدی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از تلفن همراه، تاکید کرد: هم اکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار سیم کارت تلفن همراه، ایرانسل و رایتل در سطح استان فعال است.

این مسئول اضافه کرد: تمامی شهرهای استان قزوین به همراه ۶۰ درصد از روستاهای آن دارای اینترنت پرسرعت هستند که تا خرداد ماه سال آینده آمار روستاهای استان به ۸۵ درصد افزایش خواهد یافت.

وی گفت: با توجه به حجم بالای دیتا، توسعه فیبر نوری در شهرها به سه هزار و ۶۰۰ کیلومتر و در میان استان ها نیز به هفت هزار کیلومتر رسیده است.

رضایی نیک در پایان با اشاره به ۲۴۳ دفتر آی سی تی فعال در استان، گفت: شاخص توسعه ارتباطات و فناوری استان قزوین دارای رتبه دوازدهم کشوری بوده که نشانگر خدمات ارایه شده طی ۴۰ سال از انقلاب اسلامی در سطح روستاها و شهرهای استان قزوین است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.