به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین دکترمسعود رضایی از متخصصان اطفال در این خصوص گفت: نیروهای این مرکز، شامل نورولوژیست کودکان، متخصص دوره دیده تکامل کودکان، کارشناس کاردرمانی، کارشناس گفتار درمانی و دو کارشناس تست بیلی(ارزیابی تکامل کودک ) است و از همکاری واحد شنوایی سنجی مرکز نیز برخوردار است.
این متخصص دوره دیده تکامل کودکان، ارزش تجهیزات پزشکی و اداری مورد نیاز را بالغ بر 800 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: یک دستگاه جدید شنوایی سنجی نیز به ارزش 350 میلیون ریال توسط یکی از خیران ، به این مرکز اهدا شده است.
رضایی ادامه داد: تکامل کودکان مربوط به توانایی ها و مهارت های کودک در حیطه های حرکت، ارتباط یا گفتار، شخصی اجتماعی و شناخت آنان است که باید مانند رشد فیزیکی و واکسیناسیون، مورد توجه، پایش و مراقبت قرار گیرد و در صورت تأخیر یا اختلال، در زودترین زمان، مورد مداخلات بهداشتی، درمانی و حیات خانواده و اجتماع قرار گیرد.
وی افزود: غربالگری اختلالات تکامل کودکان از نیمه دوم سال 1395 در مراکز و پایگاه های معاونت بهداشتی با استفاده از پرسشنامه های استاندارد 12 ماهگی انجام می شود و در صورت نیاز به مداخله، ارجاع انجام می شود.
وی اضافه کرد : طبق برنامه های جدید وزارت بهداشت، این غربالگری به چند مقطع سنی دیگر نیز توسعه خواهد یافت و عمده ارجاعات به مرکز تکامل کودکان دانشگاه علوم پزشکی از طریق مراکز جامع سلامت استان خواهد بود.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.