به گزارش ایرنا، آنان خواستار تعیین تکلیف در خصوص زمین های خریداری شده خود که همزمان به خریداران دیگر فروخته شده است ؛ هستند.
یکی از اعضای هیات مدیره تعاونی مسکن فرهنگیان اسفرورین در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: 120 فرهنگی این منطقه در سال 87 ، مبلغ 120 تا 150 میلیون ریال جهت خرید یک قطعه زمین مشاع در شهرک عارف قزوین پرداخت می کنند که مبلغ کل پول واریزی 11 میلیارد ریال است.
ذبیح الله عمویی افزود: پس از مدتی از واریز این مبالغ چند معارض برای این زمین پیدا شد که یکی از آنها شورای حل اختلاف بود.
وی اضافه کرد: فرهنگیان این منطقه در آن سال برای خانه دار شدن اموال خود را فروخته و مبلغ مورد را واریز کردند اما در این سال ها همچنان نه به زمین خود و نه پول خود رسیده اند.
مدیرعامل تعاونی مسکن فرهنگیان اسفرورین نیز در این خصوص گفت: این مساله در اثر تبانی مدیرعامل سابق هیات مدیره با فروشنده اصلی زمین که از اقوام نزدیکش بوده اتفاق افتاده و برای آن که اعضای تعاونی متوجه نسبت فامیلی آنها نشوند شخص ثالثی را به ما معرفی کردند که متاسفانه تمام اسناد تعاونی به نام او امضا شده است.
احمدرضا مهرعلیان افزود:این زمین هم اکنون با وجود شکایت های ما در آن سال ها تکمیل و تحویل شورای حل اختلاف شده و شکایت ما همچنان بلاتکلیف مانده و تاکنون نتوانستیم به نتیجه ای برسیم.
وی اضافه کرد: در طول این مدت پس از شکایت ما از افراد و مسببین این امر تنها همین شخص سوم محکوم شد که او هم بعد از یک دوره زندان هم اکنون با قید وثیقه آزاد است.
مهرعلیان ادامه داد: در این سال ها موضوع را هم با دستگاه قضایی و هم استانداری مطرح کرده ایم اما مسئولان استانداری امروز هم اعلام کردند که این موضوع تنها از طریق مرجع قضایی قابل حل شدن است و دستگاه های دولتی اختیاری در این خصوص ندارند.
مدیرکل آموزش و پرورش قزوین نیز امروز با حضور در جمع این فرهنگیان به آنها اطمینان داد آموزش و پرورش در مسیر احقاق حق ضایع شده این افراد تلاش خود را می کند.
خیر الله رحمانی افزود: به منظور بررسی این موضوع نشست جداگانه نیز با دادستان قزوین داشته و مکاتباتی هم با رئیس کل دادگستری انجام شده است.
وی با بیان اینکه مطالبات فرهنگیان در این خصوص کاملا به حق است و بسیاری از آنها حتی فرش زیر پای خود را برای خانه دار شدن فروخته اند ، اضافه کرد: امیدواریم دستگاه قضایی نهایت همکاری را در پیگیری این مساله داشته باشد.
رحمانی ادامه داد: 10 سال پیش در خرید ملک مورد نظر بی احتیاطی شده و از حسن اعتماد فرهنگیان سوء استفاده کرده اند به گونه ای که زمینی را فروخته اند که وجود خارجی نداشته و همزمان به چند نفر دیگر هم فروخته شده بوده است.
مدیرعامل تعاونی مسکن فرهنگیان اسفرورین امروز در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ایرنا گفت: پس از تجمع در مقابل استانداری به دادگستری نیز مراجعه کرده اندو مسئولان قضایی اظهار داشته اند که رای نهایی در خصوص این پرونده هفته آینده صادر می شود.
شهر اسفرورین از توابع شهرستان تاکستان استان قزوین است.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.