به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری قزوین علیرضا خزائلی روز پنجشنبه افزود: به منظور ارزیابی کمی و کیفی محصولات صنایع دستی و با هدف افزایش کیفیت استانداردهای کارگاهی مطابق با شاخص‌های تولید، پروژه ساماندهی و درجه‌بندی واحدهای تولیدی استان قزوین با نظارت اداره کل آموزش و حمایت از تولید صنایع دستی کشور و معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی این استان از مهر ماه سال جاری آغاز شد.
وی اضافه کرد: در این پروژه محصولات تولیدی واحدهای فعال صنایع دستی استان قزوین بر اساس معیارهایی چون اعتبارات ملی و بین المللی تولیدکننده، استانداردهای کارگاهی، نور، ارگونومی، بهداشت و ایمنی کارگاه، کیفیت محصول، توجه به اصالت طرح و نقش و استفاده از مواد اولیه طبیعی و بسته‌بندی در عرضه محصول، میزان فروش و برند تجاری و عدم استقرار در بناهای تحت تملک میراث فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت.
خزائلی ادامه داد: در نهایت پس از اعلام نتایج از سوی اداره کل آموزش و حمایت از تولید صنایع دستی کشور در بهمن سال جاری تعداد 15 کارگاه صنایع دستی سطح استان در رشته‌های منبت چوب، ساخت سازهای سنتی، کاشی سنتی، سفال و سرامیک، سفال سنتی لعابدار، سفال سنتی چرخی ، زیورآلات سنتی، احجام چوبی، گره چینی، پاپیه ماشه( ساخت احجام با خمیر کاغذ) و خراطی چوب موفق به اخذ میانگین لازم برای دریافت گواهی کیفیت محصولات صنایع دستی شدند.
وی، کیفیت بالا، تولید انبوه، سفارش پذیری بالا، عرضه محصول با قیمت مناسب و قابل اعتماد بودن را از مهمترین شرایط کارگاه برای گرفتن گواهی کیفیت عنوان کرد و گفت: کارگاه‌هایی که موفق به دریافت این گواهی‌نامه شوند در اولویت برنامه حمایتی معاونت صنایع دستی برای ارائه تسهیلات قرار می‌گیرند.
خزائلی افزود: امیدواریم با همکاری بخش خصوصی، هنرمندان و صنعتگران استان بتوانیم تعداد واحدهای فعال صنایع دستی را از نظر کیفیت در سطح استان با معیارهای اعلام شده ارتقا دهیم.
استان قزوین در سال 96 موفق به دریافت تعداد 28 گواهی کیفیت شد که با توجه به فرا رسیدن مهلت اعتبار آنها بررسی مجدد توسط حوزه معاونت صنایع دستی در دست اقدام است.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.