صدیقه ربیعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی زنان استان قزوین در حوزه های مختلف ورزشی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی پیشرفت های بسیار چشمگیری داشته اند.
وی به افزایش تعداد ورزشکاران زن استان قزوین بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و تصریح کرد: زنان ورزشکار استان قبل از انقلاب 2 هزار و 500 نفر بودند که هم اکنون تعداد آنها به 6 هزار و 670 نفر رسیده است.
ربیعی با اشاره به تعداد مدال آوران زن قزوین در رشته های ورزشی، افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد مدال آوران زن در قزوین پنج نفر بود که اکنون این رقم به سه هزار و 466 نفر رسیده است.
این مسئول با بیان اینکه رشد 190 درصدی مدارس استان بعد از انقلاب اسلامی نقش موثری در بهره مندی زنان داشته است، گفت: تعداد مدارس قزوین قبل از انقلاب اسلامی 587 واحد بود که این رقم به برکت انقلاب اسلامی به هزار و 704 واحد رسید.
وی اضافه کرد: همین افزایش واحدهای آموزشی در استان بعد از انقلاب موجب شد تا زنان قزوینی طی دهه های گذشته در تحصیل علم و بهره مندی از اماکن آموزشی و تحصیلی گام های بلندی را برداشته و در نتیجه تحصیل کرده های زن در رشته های تخصصی افزایش چشمگیری یابد.
ربیعی خاطرنشان کرد: برای پیشرفت هرچه بیشتر زنان قزوین شورایی مرکب از بانوان فعال و توانمند در عرصه های مختلف اجتماعی تشکیل شد تا امور زنان استان به صورت تخصصی با مشارکت خودشان پیش برود.
9925* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.