به گزارش ایرنا مدیرکل بهزیستی قزوین در مراسم افتتاح این سامانه با اشاره به دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی گفت:پیش از انقلاب 15 موسسه خیریه برای خدمت به دهک های پایین به ویژه معلولان و زنان سرپرست خانوار و کودکان تشکیل شده بود اما امروز 42 هزار انجمن و موسسه در سطح کشور و 400 مجموعه در قزوین در حوزه کودکان، سالمندان، بیماران روان و اعتیاد و سایر بخش ها فعالیت می کنند.
علیرضا وارثی افزود: سازمان بهزیستی به عنوان یکی از نهادهای ارزشمند جمهوری اسلامی امروز صاحب ساختار نهادینه شده تخصصی در کشور است و با اعتبارات دولتی و مشارکت های مردمی در برنامه های مختلف حضور فعال دارد.
وی اضافه کرد: این سازمان در حوزه آگاه سازی پیشگیری از آسیب های اجتماعی، توانمندسازی، تامین مسکن و اشتغال و مهارت های زندگی و سایر بخش ها طی این سال ها خدمات و دستاوردهای زیادی برای مددجویان خود داشته است.
وارثی در ادامه با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه دولت مکلف به کاهش و کنترل 25 درصدی آسیب های اجتماعی است، گفت: همچنین در ساماندهی بیماران روان و سالمندان نیز باید پیگیری جدی شود.
وی با اشاره به راه اندازی سامانه الکترونیکی طلاق( تصمیم) گفت: این سامانه با الگوگیری از استان خراسان رضوی در استان فعال شده و علاوه بر ثبت الکترونیکی تقاضاهای طلاق می تواند در جهت همکاری موثر بین دستگاه های متولی و برنامه ریزی بهتر آنها در خصوص آسیب های اجتماعی چون طلاق موثر واقع شود.
وارثی افزود: در این سامانه زوج های متقاضی طلاق با ثبت نام اینترنتی در مدت 45 تا 50 روز در مشاوره های تخصصی این مراکز حضور یافته و سپس به مراکز تعیین صلاحیت شده دستگاه قضایی هدایت می شوند.
مدیرکل بهزیستی قزوین گفت: در 10 ماه ابتدای سال جاری 292 نفر از زوج های شهرستان بویین زهرا به این سامانه مراجعه کردند که با تشکیل پرونده برای 146 نفر از آنها در نهایت 24 پرونده به سازش منجر شد.
وارثی افزود: اعتیاد همسر، تسلط نداشتن به مهارت های زندگی و حل مساله و تنفر از زندگی مشترک از دلایل اصلی تقاضای طلاق در این شهرستان بوده است.
مدیرکل بهزیستی قزوین اظهار داشت: بیش از یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای راه اندازی این مرکز در بویین زهرا هزینه شده است تا شاهد رفع مشکلات زوج ها و پاسخگویی به نیازهای آنها باشیم.
وارثی افزود: سامانه الکترونیکی تصمیم تا پایان سال جاری در آبیک و تاکستان هم راه اندازی می شود.
شهرستان بویین زهرا با مرکزیت شهری به همین نام در 55 کیلومتری جنوب قزوین قرار دارد.
7388* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.