به گزارش ایرنا علی اصغر پیوندی عصر چهارشنبه در مراسم بازدید از پایگاه امداد و نجات دانسفهان در بویین زهرا که به تازگی افتتاح شده است، افزود: با افتتاح این پایگاه در قزوین مجموع کل پایگاه های ثابت امداد و نجات استان به 16 مورد رسیده که کافی نیست و باید برای افزایش تعداد پایگاه های امداد و نجات اقدام کرد.
وی اضافه کرد: امیدواریم ساخت این پایگاه در دانسفهان بخشی از خاطره تلخ زلزله سنگین سال 42 بویین زهرا را که 20 هزار قربانی گرفت از ذهن اهالی این شهرستان رفع کند.
پیوندی ادامه داد: ساخت این گونه پایگاه ها نمونه ای از خدمات مشارکتی است که جمعیت هلال احمر با نیروهای مردمی و خیران انجام می دهد چون به دلیل اعتبارات محدود نمی توان در این خصوص به تنهایی عمل کرد.
وی اظهار داشت: بسیاری از پایگاه های امداد و نجات جاده ای به صورت کانکس در جاده ها و نقاط پرخطر و صعب العبور مستقر شده اند که امیدواریم با مشارکت همین خیران آنها را نیز در سال های آینده به ساختمان تبدیل کنیم.
پیوندی در ادامه در خصوص جذب امدادگران جمعیت هلال احمر و تعیین تکلیف افراد وارد شده، گفت: امدادگران و نجاتگران که سال ها در شرایط سخت و موقعیت جغرافیایی مختلف در پایگاه های امداد و نجات چهار گوشه کشور خدمات رسانی می کنند حق دارند که بعد از سال ها خدمت صادقانه به استخدام این جمعیت در آیند.
رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی افزود: هم اکنون 50 هزار امدادگر به این شکل با جمعیت همکاری دارند و بار اصلی کار هلال احمر نیز در تمام حوادث بر دوش آنها است، از این رو طرح ساماندهی آنها در دستور کار قرار دارد تا با کمک دولت و مجلس شورای اسلامی به نحوی نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدام شود.
ساختمان پایگاه امداد و نجات دانسفهان در زمینی با 2 هزار و 450 متر مربع شانزدهمین پایگاه امداد و نجات دایمی استان قزوین است.
رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی عصر چهارشنبه به منظور بازدید از این پایگاه و حضور در عملیات تمرینی تیم های بهداشت و درمان اضطراری استان های تهران، البرز، قم و قزوین که در پنج روستای محروم شهرستان بویین زهرا برگزار شده به قزوین سفر کرده است.
7388* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.