به گزارش ایرنا محمد اسدی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح ساختمان اداره کل تامین اجتماعی قزوین افزود: وضعیت درمان در کشور به خاطر حجم بالای بدهی تامین اجتماعی دچار مشکلات زیادی شده است و پنج بیمارستان خصوصی این استان هر ماه به دلیل مطالبات معوقه، بیمه شدگان تامین اجتماعی را به ارایه ندادن خدمات تهدید می کنند.
وی اضافه کرد: در ماه های اخیر تیغ تیز تورم بر گلوی بازنشستگان نشسته و زندگی را برای آنها با حقوق 14 میلیون ریالی بسیار دشوار کرده است.
اسدی ادامه داد:سال گذشته مجلس شورای اسلامی تصویب کرد که دریافت کنندگان حقوق زیر 20 میلیون ریال باید مشمول همسان سازی حقوق شوند اما در حال حاضر دریافتی بیش از 60 درصد از بازنشستگان در حد 14 میلیون ریال است.
وی در ادامه با اشاره به پرداخت حقوق کارکنان و بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی از طریق 2 بانک عامل مجزا گفت: از جمعیت 70 هزار نفری بازنشستگان قزوین تنها هزار نفر وام 10 میلیون ریالی دریافت کرده اند که این مبلغ علاوه بر آن که نیازی از آنها بر طرف نمی کند جوابگوی همه بازنشستگان استان نیست و جمعیت زیادی از آنها مدت های طولانی در نوبت این وام قرار دارند.
دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین نیز در این مراسم با بیان دغدغه های جامعه کارگری گفت: تاوان افزایش تورم را نباید کارگرانی که دستمزدشان کفاف بدیهی ترین هزینه ها را هم نمی دهد بپردازند.
عیدعلی کریمی افزود: تاکنون دولت حتی یک ریال در بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نکرده است.
وی با انتقاد از طرح های نسنجیده و کارشناسی نشده در خصوص کارگران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:چرا باید جامعه کارگری به جای هفت درصد، 9 درصد حق بیمه بپردازد و مشمول قانون سخت و زیان آور نشود و آنگاه با برخی طرح ها پنج سال هم به خدمتش افزوده شود؟
کریمی همچنین از امکانات محدود درمانی برای جامعه تحت پوشش تامین اجتماعی در قزوین انتقاد کرد و افزود: بیمارستان رازی در دهه 70 تاسیس شد اما امروز با رشد زیاد بیمه شدگان تامین اجتماعی مواجه شده و جوابگوی همه آنها نیست .
وی افزود: با توجه به نبود بیمارستان های تامین اجتماعی در شهرستان های دیگر به جز تاکستان مردم باید چندین روز برای دریافت نوبت تلفنی از درمانگاه های این بیمارستان پشت نوبت بمانند.
7388*6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.