پیمان پیرمرادی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: اقتصاد مسکن و بازآفرینی شهری از جمله محورهای اساسی دومین همایش اقتصاد مسکن خواهد بود که به میزبانی دانشگاه رجاء قزوین در نهم اسفند ماه جاری برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: به منظور بهره مندی و حضور پژوهشگران و متخصصان حوزه مسکن و شهرسازی فراخوانی در این خصوص اعلام شده است.
به گفته وی، استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و گردشگری، دانشگاه بین المللی امام (ره) و آزاد اسلامی، بنیاد مسکن، بانک مسکن، سازمان نظام مهندسی ساختمان و سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین در این همایش که دبیرخانه آن دردر دانشگاه رجا است، همکاری دارند.
این مسئول با بیان اینکه برخی محله ها مانند دیمج در قزوین که هویت تاریخی و بافت ارزشمند دارند، افزود: یکی از اهداف برگزاری این همایش استفاده از ظرفیت های موجود چنین محلاتی با هدف حفظ آثار تاریخی برجای مانده و در عین حال نیز ارتقای سطح زندگی برای ساکنان آن است.
پیرمرادی اضافه کرد: همچنین برخی بافت های ناکارآمد شهری مانند هادی آباد نیز وجود دارند که با توجه به واقع شدن در بهترین منطقه شهر، عاری از زیرساخت های لازم و استاندار شهرنشینی بوده که برای ساماندهی آن نیازمند ارایه طرح های جامع و مفید هستیم.
مدیرکل دفتر فنی استانداری قزوین، ارایه شاخص های اقتصادی مسکن و نحوه تاثیرپذیری آنها، تقاضای موثر مسکن به همراه عرضه آن در انطباق با ظرفیت های موجود و نیز میزان اثرگذاری سیاست ها و اقدامات تامین مسکن برای اقشار کم درآمد را از جمله محورهای اقتصاد مسکن در استان قزوین برشمرد.
این مسئول افزود: ظرفیت تامین منابع مالی برنامه بازآفرینی شهری و چالش های موجود، نقش کنشگران در تحقق برنامه بازآفرینی شهری، ضرورت و چگونگی حفظ هویت محله ای در تحقق برنامه بازآفرینی و در نهایت حفظ بافت های تاریخی و ارزشمند در بازآفرینی شهری از جمله محورهای بازآفرینی شهری این همایش خواهند بود.
8054/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.