به گزارش ایرنا، مدیرکل بهزیستی قزوین روز سه شنبه در آئین افتتاح این مرکز گفت: شلتر زنان با عزم و اراده عمومی و همکاری اعضای شورای اسلامی شهر و مسئولان استانی در مکانی که شهرداری اختصاص داده، راه اندازی شده است.
علیرضا وارثی افزود: ظرفیت این مرکز 60 نفر است و در 2 طبقه کاملا مجزا شامل یک بخش مرکز میان راهی و یک بخش شلتر زنان فعالیت می کند.
وی اضافه کرد: بخش میان راهی این مرکز ویژه زنان معتاد بهبود یافته ای است که پس از ترک اعتیاد هیچ مکانی برای اقامت ندارند و تا زمان تعیین و تکلیف قطعی در این مراکز اسکان داده می شوند.
مریم بیدخام مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین نیز در این مراسم گفت: آسیب های اجتماعی زمانی که به زنان برسند بسیار جدی تر می شوند.
وی افزود: با توجه به نقش ویژه زنان در خانواده، باید برای کاهش آسیب های اجتماعی در خصوص بانوان شاهد تلاش های دوچندان باشیم.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین نیز در این مراسم گفت: اگر تا دیروز آسیب های اجتماعی خاص و ویژه جامعه مردانه بود امروزه این مساله به زنان سرایت کرده و از همین طریق به تمام خانواده و جامعه آسیب خواهد رساند.
صدیقه ربیعی افزود: متاسفانه به موازات تغییر جنسیت آسیب ها، سن ابتلا به اعتیاد نیز کاهش یافته و زنگ خطر به صدا درآمده است.
وی اضافه کرد: به خاطر حساسیت های اینگونه آسیب ها وجود فضاهایی ویژه زنان برای اقامت و داشتن پناهگاه بسیار ضروری است تا بتوان با ساماندهی آنها در گام های بعدی برای کنترل و درمان مشکل این قشر اقدام کرد.
ریئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این مراسم گفت: ایجاد سرپناهی برای زنان معتاد و رها شده در جامعه نیاز و مطالبه ای چند ساله در قزوین بود که امروز تحقق یافت.
مهدیه سادات قافله باشی افزود: در کنار ده ها پل و تقاطع که در دل شهرها ساخته می شوند خوابیدن حتی یک زن در زیر این پل ها چهره نا زیبایی به شهرهای ما می دهد که باید از آن جلوگیری کرد.
وی اضافه کرد: تاسیس شلتر بانوان و حمایت شورای شهر و شهرداری از آن فراتر از بخشنامه و اختصاص ردیف بودجه و در واقع یک مطالبه و دغدغه جدی از سوی تمامی اعضای این شورا بود.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.