فرید براتی سده روز سه شنبه در حاشیه افتتاح مرکز سرپناه شبانه معتادان زن در قزوین به خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر 98 مرکز سرپناه شبانه معتادان در کشور فعالیت می کند که 28 مورد آن ویژه بانوان است.
وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی از تاسیس و راه اندازی چنین مراکزی حمایت می کند،اظهار داشت: علاوه بر شلتر، به منظور توانمندسازی معتادان جهت ارایه خدمات بعد از خروج نیز در حال حاضر 26 مرکز توانمندسازی در کشور فعال شده که 2 مورد آن ویژه زنان است.
براتی سده همچنین از فعالیت 40 مرکز درمان اجتماع مدار(TC) در کشور خبر داد و گفت: 2 مورد از این مراکز که فعالیت های مربوط به از سم زدایی و ترک اعتیاد را انجام می دهند ویژه زنان هستند.
وی ادامه داد: در حال حاضر همچنین سه مرکز مادر کودک ویژه مادران مصرف کننده مواد که قصد ترک دارند اما نمی خواهند کودکشان را از خود جدا کنند در تهران و مشهد مقدس فعالیت می کنند.
براتی سده، مصرف مواد مخدر، طلاق، مفاسد اخلاقی و مناطق حاشیه نشین را جزو عمده ترین آسیب های اجتماعی در کشور عنوان کرد و گفت: اولویت اصلی سازمان بهزیستی در مواجهه با چنین آسیب های عمدتا بر روی پیشگیری است که در این راستا بر استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد تاکید ویژه داریم.
وی همچنین گفت: به منظور اجرای برنامه های پیشگیرانه سازمان بهزیستی در سه محیط آموزشی از مهدهای کودک گرفته تا مدارس و دانشگاه ها و همچنین محیط های کاری و محلات کوچک شهری و روستایی برنامه ریزی شده است.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.