به گزارش ایرنا محمد مهدی زاهدی دوشنبه شب در همایش نکوداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی که توسط بسیج اساتید قزوین در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شدT افزود: در ایران احزاب متعددی داریم که متاسفانه در شرایط مهم از ظرفیت آنها به خوبی استفاده نشده و همین به نوبه خود موجب شده که احزاب ما به سمت کادرسازی نروند.
وی با بیان اینکه به طور مثال در انتخابات ریاست جمهوری معیار واقعی رجل سیاسی مشخص نشده است، اظهار داشت : دنیا با مشاهده حجم بالایی از کاندیداهای ریاست جمهوری در ایران تعجب می کند و آنگاه ما با دست خود تعداد زیادی از آن نامزدها را رد کرده و تنها چند تن باقی می مانند که حتی خود این کاندیداها هم بدون شناخت جایگاه و گذراندن آموزش و کادرسازی درست در احزاب، تنها بر اساس قول هایی که داده اند ثبت نام می کنند و مردم به آنها رای می دهند.
زاهدی ادامه داد: بدتر از آن اینکه با چنین روند ناقصی، هیچ رییس جمهوری هم اتفاقات دوره خود را قبول نکرده و تقصیر را متوجه دولت قبل از خود می کند.
وی ادامه داد: اگر نظام انتخاباتی ایران اصلاح شود بسیاری از مشکلات و فسادها از بین می رود به طوری که حتی در نظام حزبی، با فعالیت ها و نظارت های دولت در سایه، همان حزب هم این اعضای دارای مشکل را حذف می کند البته حزبی که برگرفته از قرآن و مبانی و ارزش های نظام باشد.
وی با تاکید بر اینکه نماینده مجلس مسئول امور اجرایی نیست ، گفت: در شرایط امروز شهرستان های کوچک همه چیز را از نماینده مجلس می خواهند که با ورود او به همین مسایل جزئی فرصت نظارت بر مسایل کلان از دست خواهد رفت.
زاهدی خاطرنشان کرد:اگر مسئولان مربوطه مردم دار باشند و به وظایف خود عمل کنند نماینده دیگر مجبور نیست برای کوچکترین مسایل اجرایی به طور مستقیم حضور یابد.
این نماینده مجلس اظهار داشت: هم اکنون سه جریان سیاسی اصلاح طلب، اصولگرایان ولایی و مستقل در مجلس حضور دارند که هیچ کدام دارای اکثریت قاطع نیستند و در مسایل حساسی چون سوال از کابینه و سایر موارد باید دو گروه آنها متحد شوند تا یک موضوع تصویب شود.
وی با بیان اینکه مجلس فعلی ایران تنها دوره ای است که با چنین شرایطی از وجود سه گروه و جریان سیاسی مواجه است افزود: در چنین شرایطی معمولا برای تصویب یک امر 2 گروه اصلاح طلب و مستقل با بکدیگر متحد می شوند و اینچنین فضای دولت و مجلس با یکدیگر هماهنگی دارد و قدری کار مجلس را در نظارت دشوارتر می کند.
زاهدی در ادامه با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: آنچه به عنوان دستاوردهای انقلاب اسلامی یاد می شود مدیون امام ( ره ) ، مقام معظم رهبری و شهدای انقلاب و دفاع مقدس است.
وی در پاسخ به این سوال و نقد نسل جدید مبنی بر اینکه درصورت وجود رژیم شاهنشاهی هم این دستاوردها شکل می گرفت، گفت: باید در مواجهه با جوانان این نکته و تفاوت ماهوی نظام جمهوری اسلامی با رژیم شاهنشاهی تبیین و به سوالات و ابهامات آن پاسخ داد.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری در دولت دهم گفت: استقلال و آزادی و مردم سالاری شعار اصلی انقلاب اسلامی بود و در واقع آن تفکری هم که آن را محقق کرد، همین ها بودند که اگر با دوره شاهنشاهی مقایسه شوند، تفاوت آنها را خواهیم دید که آزادی نقد و رسانه اصلا وجود نداشت.
به گفته زاهدی در رژیم پهلوی، دانشگاه ها وضعیتی پادگانی داشته و ساواک در تمام عرصه ها و محیط ها حتی درون دانشگاه حضور داشت و در رسانه کسی جرات حتی یک نقد منصفانه به رژیم را نداشت.
وی اظهار داشت: در ایران پیش از انقلاب در واقع نه شاه، بلکه سفیر آمریکا بود که حکومت می کرد و استقلال و حکومت متکی بر مردم و بر مبنای قوانین اسلامی معنی نداشت.
زاهدی خاطرنشان کرد: امروز در هیچ جای دنیا مانند ایران کشوری نداریم که ظرف 40 سال، 38 انتخابات برگزار شده و این رای مردم است که همه ارکان نظام اعم از نمایندگان مجلس و رییس جمهوری را تعیین می کند.
وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات مختلف در ایران مردم سالاری این نظام را تایید می کند، افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، ایران به طور کامل به خود متکی شد و با برنامه ریزی مناسب، شبکه عظیم آمریکاییان و بیگانگان را از عرصه‌ها و حوزه های اقتصادی، سیاسی، نیروهای مسلح ، علمی و پزشکی خارج کرد.
نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پیش از این در زمان حمله عراق به ایران، حتی کشورهای به ظاهر دوست و همسایه، سیم خاردار به ایران نمی دادند اما امروز ایران از نظر خودکفایی در صنایع نظامی، قوی ترین کشور منطقه است.
وزیر اسبق علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با تاسیس دانشگاه های متعدد در تمام استان ها، عدالت آموزش عالی بعد از انقلاب به خوبی تحقق یافت در حالی که پیش از انقلاب تنها چند استان اقدام به تاسیس دانشگاه دولتی کرده بودند و اکثر استان ها فاقد یک دانشگاه دولتی بود.
وی، همه این دستاوردها را محصول آرمان های اسلامی و برابری خواهانه مردم ایران دانست و گفت: متوسط عمر ایرانیان در زمان قبل از انقلاب اسلامی 55 سال بود اما با سرمایه گذاری درست نظام جمهوری اسلامی و بردن بهداشت و درمان به عمق روستاها توسط پزشکان داخلی امروز امید به زندگی به 76.2 سال رسیده است.
زاهدی اضافه کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها33 درصد مواد غذایی و الان 90 درصد مواد غذایی مورد نیاز در داخل کشور تولید می شود و تولید محصولات باغی ایران بیست برابر شده است.
وی، رتبه پنجم ایران در تولید سرامیک ، افزایش 177 برابری مخابرات روستایی، گازکشی 27 هزار روستا و راه اندازی هزار شهرک صنعتی را تنها بخشی کوچک از دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد که باید برای نسل جوان تبیین شود.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.