به گزارش ایرنا، اکرم نجفی روز دوشنبه در اختتامیه نخستین جشنواره عکس روستا، زندگی که در مسجد حضرت رقیه (س) روستای پیریوسفیان برگزار شد، افزود:در راستای این سیاست برگزاری جشنواره عکس روستا، زندگی در دستور کار قرار گرفت که با استقبال پرشور اهالی روستا مواجه شد.
وی گفت: در نخستین جشنواره عکس روستا، زندگی 420 اثر توسط دبیرخانه دریافت شد که از این تعداد 125 اثر به صورت عکس موبایلی بود.
نجفی با بیان اینکه اجرای طرح های عمرانی در روستاهای استان قزوین قابل توجه است، افزود: در دهه مبارک فجر امسال 401 پروژه توسط دهیاری های استان به بهره برداری می رسد که نشانگر توجه دولت به روستاها و تخصیص اعتبار برای عمران و آبادانی آنها است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به حمایت دولت از حوزه اشتغال روستایی اشاره و تصریح کرد: تا امروز یک هزار و 460 میلیارد ریال برای ایجاد سه هزار فرصت شغلی در استان هزینه شده و قزوین رتبه سوم کشور را در این زمینه دارد.

*** 300 اثر در جشنواره روستایی قزوین شرکت کردند
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین نیز در این همایش گفت: 300 اثر فرهنگی در نخستین جشنواره عکس روستا، زندگی شرکت کردند که بسیار قابل توجه است.
اکبر اسکندری نژاد افزود: این جشنواره در بخش های صنایع دستی و هنرهای تجسمی به خصوص هنر خوشنویسی، صنایع کارآفرینی و صنایع روستایی برگزار شده است.
وی با اشاره به اینکه در جشنواره 2 سالانه خوشنویسی که به صورت ملی نیز برگزار شد 400‌ اثر به دبیرخانه ارسال شده بود، یادآور شد: ارسال این تعداد اثر که بسیاری از آنها نیز در نوع خود بی نظیر بودند باید قابل توجه دست اندرکاران آن از جمله دفتر امور روستایی قرار گرفته و برای حمایت از آنها اقدام شود.
8054* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.