علیرضا وارثی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مراکز رفاه کودک و خانواده برای ارایه خدمات به کودکان و خانواده ها راه اندازی شده و به صورت ساعتی و تمام وقت، خدماتی چون مراقبت روزانه، کمک به انجام تکالیف مدرسه، مددکاری اجتماعی، مشاوره و راهنمایی، اردوهای فرهنگی و تفریحی، فعالیت های فوق برنامه و دوره های آموزشی ویژه خانواده ها را ارایه می کنند.
وی با بیان اینکه مراکز رفاه کودک و خانواده بر اساس گروه سنی خدمات گیرندگان به انواع مختلف تقسیم می شوند، اضافه کرد: این مراکز در نوع یک از ساعت هفت تا 15 و 30 دقیقه برای ارایه خدمات مراقبتی و پرورشی کودکان گروه سنی الف فعال هستند و می توانند تا ساعت 17 و 30 نیز به این گروه سنی خدمات ارایه کنند.
وارثی ادامه داد: مراکز نوع دو از ساعت هفت تا 17 و 30 دقیقه در 2 نوبت کاری مجزا مسئولیت ارایه خدمات مراقبتی و پرورشی به کودکان گروه سنی الف و ب در گروه های پسران تا پایان 10سال یا دختران تا پایان 12 سال را عهده دار هستند.
به گفته وی مراکز نوع سه نیز از ساعت هفت تا 17 و 30 دقیقه برای خدمات مراقبتی و پرورشی کودکان گروه سنی ب یعنی یکی از گروه های پسران تا پایان 10 سال و دختران تا پایان 12 سال فعالیت می کنند.
وی فراهم کردن خدمات مراقبتی و پرورشی برای کودکان در راستای تحکیم بنیان خانواده را مهمترین هدف از تاسیس این مراکز عنوان کرد و یادآور شد: افزایش سطح دسترسی جامعه به خدمات به ویژه رفاه کودک و خانواده، مراقبت کافی و مناسب از کودکان در ساعات حضور نداشتن سرپرست، آموزش مهارت های زندگی به کودکان بر پایه فرهنگ دینی و ملی و آموزش سرپرستان در راستای ارتقای سطح مهارت های والدین از دیگر اهداف این مراکز است.
مدیرکل بهزیستی قزوین، گروه هدف این مراکز را کودکان زیر 12 سال و خانواده های آنها اعلام کرد و افزود: سازمان بهزیستی آمادگی صدور مجوز تاسیس مراکز رفاه کودک و خانواده را به متقاضیان حقیقی و حقوقی دارد.
7388*6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.