در راستای تکریم حقوق معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن یک مرکز با عنوان خانه یک‌چهارم راهی روان ویژه آقایان در شهرستان البرز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، در مراسمی با حضور مدیرکل بهزیستی استان قزوین، رضا گروسی فرماندار شهرستان البرز و دیگر مسؤولان یک مرکز با عنوان خانه یک‌چهارم راهی روان ویژه آقایان در شهرستان البرز افتتاح شد.

مراکزی با عناوین خانه‌های یک‌چهارم راهی، خانه‌های نیمه‌راهی و خانه‌های مستقل هستند که در حال حاضر فاز اول آن با نام خانه یک‌چهارم راهی روان افتتاح و آغاز به‌کار کرده و کلنگ‌زنی سایر فازها در دست اقدام است.

این مرکز با ظرفیت 10 بیمار و با اعتباری بالغ بر 250 میلیون تومان که از طریق بخش خصوصی تامین شده، آغاز به کار کرده و برای پنج نفر اشتغال ایجاد شده است.

بیماران روان مزمن فراخور سطح درمان و بهبودی و در صورت ترخیص از مراکز شبانه‌روزی، از هر این مراکز استفاده کرده و در نهایت در خانه‌های مستقل روان اقامت گزینند .

هدف از اجرای این طرح، حمایت از بیماران روان مزمنی است که به سطحی از بهبودی نسبی رسیده‌اند اما به‌دلیل عدم حمایت خانواده و یا بی‌سرپرست بودن امکان ترخیص از مراکز شبانه‌روزی میسر نیست؛ این خانه‌ها فضای امنی را برای استقلال و ارتقای سطح توانمندسازی توان‌خواهان ایجاد می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.