به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قزوین، حجت الاسلام روح الله فاطمی نسب در گردهمایی مردم تاکستان که به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر برگزار شد، اظهار داشت: در انقلاب‏اسلامی با چهار نسل مواجه بوده‏ایم که نسل اول آن در شکل‏گیری انقلاب‏اسلامی و زمینه‏سازی برای تشکیل نظام اسلامی در ایران تلاش کرده و تحت رهبری حضرت امام خمینی (ره) موفق به انجام وظیفه اساسی خود شد.
وی اظهار داشت: نسل دوم انقلاب نیز علاوه بر مشارکت در شکل‏گیری انقلاب‏اسلامی به تثبیت و پاسداری از نظام اسلامی به‏ویژه در عرصه‏های جهاد، ایثار و شهادت و زمینه‏سازی و پیشبرد ایجاد دولت اسلامی مبادرت ورزید.
مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قزوین گفت: نسل سوم و چهارم انقلاب‏اسلامی نسل‏هایی هستند که در دوره جمهوری اسلامی تربیت و رشد یافته و در واقع اولین ثمرات سرمایه‏سازی انسانی انقلاب‏ا به شمار می روند.
حجت الاسلام فاطمی نسب خاطرنشان کرد: برخلاف نظریات غربی ارائه‏ شده، خوشبختانه انقلاب‏اسلامی ایران شاهد گرایشی عمیق‏تر در نسل سوم نسبت به ارزش‏ها و آرمان‏های اصیل انقلابی است، از این جهت همه‏چیز برای نقش‏آفرینی نسل سومی‏ها و چهارمی‏ها آماده است.
وی تصریح کرد: پیشرفت و اعتلای کشور در گرو بها دادن حقیقی به نسل جوان بویژه در مدیریت‏های میانی و حتی کلان و سپردن امور اجرایی کشور به نسل سوم انقلاب‏اسلامی است.
مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین گفت: اکنون کشور با چالش‏های گوناگون در حوزه اقتصادی و اجتماعی دست‏وپنجه نرم می‏کند که تبعات آن کم‏وبیش معیشت و آرامش عموم مردم را هدف گرفته است.
فاطمی نسب گفت: مدیران نسل اول و دومی رمق خدمت در پست‏های اجرایی را یا تقریباً ازدست ‏داده‏اند یا در آستانه بازنشستگی طبیعی هستند و به ‏ناچار باید عرصه را به‏دست نسل سومی‏هایی بسپارند که هنوز مجال سعی و تلاش در محیط حقیقی را نیافته‏اند.
وی افزود: اگر مدیران نسل اولی و نسل دومی فرصتی را که انقلاب سه دهه پیش سخاوتمندانه در اختیارشان گذارده است، از نسل جوان دریغ ورزند، به‏زودی شاهد حادثه ناگوار توقف تربیت مدیران برای آینده کشور خواهیم بود که تبعات سنگین و جبران‏ناپذیری برای کشور و نظام به همراه دارد.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.