به گزارش ایرنا، مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی در این سمینار که با حضور کارشناسان زیتون سازمان های جهاد کشاورزی استان ها و مدرسان دفتر بین المللی زیتون از کشور اسپانیا برگزار شد، گفت: باید با بهره گیری از فناوری های نوین تولید زیتون اقتصادی کرد.
سید رحمت الله پریچهر اظهار داشت: مهم ترین هدف دفتر زیتون وزارت جهاد کشاورزی، اقتصادی کردن تولید این محصول با توجه به ارتقای کیفی تولیدات است.
وی اظهار داشت : آموزش سرلوحه کار تولید است و باید به منظور ارتقای تولید دوره های آموزشی برای بهره برداران و باغداران زیتون برگزارشود.
مجری طرح زیتون کشور به سیاست های این دفتر برای اصلاح و جوان سازی باغ های زیتون اشاره کرد و گفت: مدیریت باغات را با موضوع مدیریت باغ های متراکم باید پیگیری کنیم و در این راستا با حداقل امکانات حداکثر استفاده و بهره را ببریم.
پریچهر همچنین گفت: در مدیریت باغ های زیتون مبارزه با آفات و بیماری، هرس به موقع، کاشت گونه های جدید و کیفیت تولید محصول را نیز باید ارتقا داد.
در ادامه این سمینار و کارگاه آموزشی چهار روزه، مدرسان دفتر بین المللی زیتون از اسپانیا در خصوص مدل های جدید کشت محصول ، نیاز های آب و خاک زیتون، نحوه تولید روغن زیتون با کیفیت، بیولوژی زیتون و اصول کشاورزی هرس زیتون، هرس باغ فوق متراکم زیتون، واریته های درخت زیتون، تغذیه و کود دهی و کشت مخلوط و ارگانیک زیتون سخنرانی کردند.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.