به گزارش ایرنا، مدیرکل بهزیستی قزوین در حاشیه بهره برداری این طرح به خبرنگار ایرنا گفت: این خانه در راستای تکریم حقوق معلولان، سالمندان و بیماران روان مزمن مورد بهره برداری قرار گرفته است.
علیرضا وارثی افزود: این مراکز در سه فاز و با عناوین خانه های یک چهارم راهی، خانه های نیمه راهی و خانه های مستقل هستند که در حال حاضر فاز اول آن با نام خانه یک چهارم راهی روان افتتاح و آغاز به کار کرده و کلنگ زنی سایر فازها نیز در دست اقدام است.
وی اضافه کرد: این مرکز با ظرفیت 10 بیمار و با 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار از طریق بخش خصوصی تامین شده و برای پنج نفر نیز نفراشتغال ایجاد شده است.
وارثی، مدت اجرای این پروژه را 24 ماه عنوان کرد و ادامه داد: بیماران روان قزوین می توانند به فراخور سطح درمان و بهبودی و در صورت ترخیص از مراکز شبانه روزی، از این مراکز استفاده کرده و در نهایت در خانه های مستقل روان اقامت کنند.
وی همچنین گفت: هدف از اجرای این طرح، حمایت از بیماران روان مزمنی است که به سطحی از بهبودی نسبی رسیده اند اما به دلیل عدم حمایت خانواده و یا بی سرپرست بودن امکان ترخیص آنها از مراکز شبانه روزی میسر نیست.
مدیرکل بهزیستی قزوین افزود: این خانه ها فضای امنی را جهت استقلال و ارتقای سطح توانمندسازی توان خواهان ایجاد کرده و گامی مهم در راستای پیشبرد اهداف سازمان برای پشتیبانی از توانخواهان تحت پوشش است.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.