به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مجتبی قائد امینی شامگاه شنبه در دیدار زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب قزوین با استاندار افزود: از سال 86 که انجمن زندانیان سیاسی قبل از انقلاب در قزوین شکل گرفت تاکنون فعالیت های زیادی در راستای نشر خاطرات دوران ارزشمند انقلاب انجام شده است.
وی اضافه کرد: نبود فضایی اختصاصی برای دورهمی زندانیان سیاسی و طرح خاطرات آنها باعث شده تا عده‌ای روند ارزشمند تاریخ انقلاب اسلامی را تحریف کنند تا جایی که احمد فراستی یکی از عناصر سازمان اطلاعات و امنیت کشور در دوران پهلوی ادعا کند اصلا شکنجه‌ای در آن کوران انقلاب نداشتیم.
حجت الاسلام قائد امینی با بیان اینکه ساواک جنایت های فراوانی را در دوران پهلوی انجام داده است، اظهار داشت: وجود یک فضای مناسب برای فعالیت زندانیان سیاسی که خود بهترین تاریخ گویای انقلاب هستند باعث می شود تا افرادی مثل فراستی این جنایات هولناک را منکر نشوند.
وی با تاکید بر اینکه دروغ این عنصر ساواک در دوران پهلوی به قدری فاحش بود که حتی عناصر ضد انقلاب کمونیست در خارج از کشور به آن واکنش نشان دادند.
این فعال سیاسی با اشاره به مشکلات زندانیان سیاسی در طرح خاطرات دوران پهلوی گفت: ثبت خاطرات زندانیان سیاسی برای نسل بعدی انقلاب ضروری است تا جوان امروز بداند که چرا انقلاب کردیم و چگونه به این دستاورد بزرگ دست یافتیم.
حجت الاسلام قائد امینی با بیان اینکه در استان قزوین 2 تن از بزرگان زیر شکنجه ساواک به شهادت رسیدند، ادامه داد: به لطف استانداری قزوین هرساله در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یک دورهمی زندانیان سیاسی قبل از انقلاب برای بازگویی خاطرات برپا می شود که به زنده نگاه داشتن راه آن بزرگان انقلابی در جامعه کمک می کند .
وی از استاندار قزوین خواست تا یک اتاق در بنیاد شهید یا فرمانداری قزوین برای بیان و ثبت خاطرات زندانیان سیاسی فراهم شود.
حجت الاسلام قائد امینی به فضای باز نظام در بیان مطالبات و انتقادات اشاره کرد و گفت: متاسفانه در دوران پهلوی به قدری خفقان بود که مقامات دون پایه شهربانی و حکومت شاهنشاهی به بزرگان و علمای ما توهین می کردند و ما حتی حق پاسخ دادن به آن را نداشتیم.
این فعالی سیاسی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی برپایه استکبارستیزی شکل گرفته است و ما اکنون در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی امید به آینده داریم تا این میراث گران بها را برای نسل های بعدی حفظ کنیم.
9925*6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.