به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین، حسن پسندیده روز شنبه با اعلام این خبر افزود: این آموزش در خصوص اهمیت و لزوم تداوم چرخه محیط زیست و حیات وحش است.
وی اضافه کرد: قاضی شعبه 101 دادگاه شهر محمدیه در شهرستان البرز مجازات این شکارچی جانوران وحشی با سلاح غیر مجاز را به دلیل داشتن شغل و نداشتن سابقه کیفری از حبس به آموزش محیطی زیستی تغییر داد.
این مسئول اضافه کرد: این اقدام دستگاه قضا در راستای آشتی متهم با محیط ‌زیست و فرهنگ‌سازی در زمینه حیات وحش است که البته متهم علاوه بر این مجازات به پرداخت جزای نقدی نیز محکوم شد.
پسندیده با بیان اینکه متهم قبل از اجرای حکم باید 40 ساعت آموزش را زیر نظر کارشناسان محیط زیست سپری کند، تصریح کرد: در دادنامه مجرم اشاره شده که قبل از حضور در موزه و انجام کار خدماتی شامل 300 ساعت آموزش باید 40 ساعت آموزش را زیر نظر کارشناسان محیط زیست گذرانده، سپس معلومات خود را در اختیار بازدید کنندگان قرار دهد.
این مسئول در ادامه تاکید کرد: رای قاضی این شعبه یکی از نمونه های شایسته استفاده از مجازات های جایگزین حبس است که علاوه بر فراهم سازی زمینه اصلاح فرد، آثار فرهنگی و اجتماعی نیز در جامعه دارد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین خاطرنشان کرد: قانون گذار در بند ب ماده سه آیین نامه موضوع ماده 79 قانون مجازات اسلامی به نحوه اجرای مجازات های جایگزین حبس اشاره کرده است.
پسندیده یادآور شد: سازمان محیط زیست از جمله نهادهای مجری مجازات های جایگزین حبس است که از این طریق برای تبدیل مجازات حبس به انجام خدمات رایگان اقدام می کند.
6101*9925
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.