به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی روز شنبه با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: احداث و آسفالت سه هزار و 138 کیلومتر راه، احداث 58 هزار واحد مسکونی و تهیه بیش از 40 طرح فرادستی و شهری تنها بخشی از خدمات اجرایی انقلاب اسلامی طی سال های گذشته در این استان بوده است.
وی گفت: آسفالت 2 هزار و 660 کیلومتر راه روستایی و بهره مندی بیش از یک هزار روستا از نعمت چنین جاده هایی یکی دیگر از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی است در حالیکه پیش از انقلاب هیچ یک از این راه ها آسفالت نبودند.
رییس شورای هماهنگی راه و شهرسازی قزوین توسعه و شکوفایی جاده را موجب رشد حمل و نقل و دستیابی به توسعه پایدار دانست و یادآور شد: در همین راستا، آغاز عملیات 2 پروژه راهسازی با ابعاد ملی در محورهای قزوین - تنکابن و قزوین - کلاچای در دستور کار جدی وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته که با احداث آن شاهد نتایج بسیار قابل توجهی در حوزه افزایش ضریب ایمنی راه ها، تسهیل سفر، کاهش مسافت، صرفه جویی در مصرف سوخت و توسعه صنعت گردشگری منطقه خواهیم بود.
حق لطفی در ادامه با اشاره به قرارگیری قزوین در چرخه حمل و نقل بین المللی و لزوم استفاده از این موقعیت ممتاز در گذرگاه شمال به جنوب و شرق به غرب افزود: احداث خط آهن قزوین - رشت به طول 205 کیلومتر که بخش مهمی از گذرگاه بین المللی شمال به جنوب کشور است و نیز آغاز عملیات اجرایی 2 خطه شدن راه آهن تهران - قزوین - زنجان در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد .
این مسئول با تاکید بر اینکه شهرسازی ریل پایه و حمل و نقل ریلی به عنوان ایمن ترین و مقرون به صرفه ترین سیستم های حمل و نقلی در اولویت برنامه های وزارتخانه قرار دارد، افزود: به همین منظور قزوین به عنوان پایلوت کشوری در شهرهای میان مقیاس برای اجرای طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی (TOD) انتخاب شده و در حال حاضر موضوعات آن به محوریت حمل و نقلی ریلی و همگانی در دست پیگیری است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات انجام شده در حوزه مسکن اشاره و تصریح کرد: عملیات ساخت و تکمیل 58 هزار واحد مسکن مهر برای سکونت اقشار کم درآمد جامعه در دستور کار قرار گرفته است که بیش از 52 هزار واحد آن به متقاضیان واگذار و مابقی آن نیز به غیر از واحدهای دارای موضوعات قضایی، تا پایان شهریور سال آینده تکمیل خواهند شد.
حق لطفی با بیان اینکه 154 طرح ساختمانی، تاسیسات دولتی و عمومی با کاربری های اداری، فرهنگی، ورزشی، درمانی، انتظامی و آموزشی توسط اداره کل راه و شهرسازی طی این سال ها در سطح استان به بهره برداری رسیده، گفت: برای ارتقای سطح کیفی زندگی شهری در طرح های مسکن مهر نیز عملیات ساخت و تکمیل 50 باب خدمات روبنایی در مسکن مهر استان شامل مسجد، مدرسه، درمانگاه، سالن ورزشی، فضای سبز و کلانتری در دستور کار قرار گرفت.
دبیر کمیسیون ماده پنج استان در ادامه اضافه کرد: با توجه به رویکرد حفظ محیط زیست و تحقق اهداف توسعه پایدار در کشور، تهیه طرح های بالادستی و کلان مقیاس در اولویت این اداره کل قرار گرفته و در این بخش جزو استان های پیشرو کشور هستیم.
این مسئول ادامه داد: تهیه طرح های جامع و تفصیلی برای همه شهرهای استان، تهیه دستور کار 21 محلی قزوین به عنوان نخستین شهر در کشور و تصویب آن در ستاد ملی بازآفرینی به عنوان الگوی قابل بهره برداری برای سایر شهرها، تهیه طرح مجموع شهری قزوین به عنوان ششمین شهر کشور، طرح مطالعاتی CDS قزوین و سایر طرح هایی از این دست که می تواند الگوی قابل اتکایی برای دست یافتن به آرمان های بهبود کیفیت زندگی باشد مورد توجه جدی قرار دارد.
حق لطفی خاطرنشان کرد: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انتشار دستاوردهای نظام اقدام مناسبی است تا با ارایه گزارش به مردم به عنوان صاحبان اصلی نظام، راهکارهای ایجاد بسترهای بهتر و خدمات گسترده تر و ماندگارتر را نیز فراهم آورد.
6101 *8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.