به گزارش ایرنا، بهمن طاهرخانی روز جمعه در آئین افتتاح خط تولید شیشه فوق شفاف فلوت در کارخانه شیشه فارسجین تاکستان که به مناسبت آغاز دهه مبارک فجر برگزار شد، افزود: اتکای اصلی منابع درآمدی کشور به نفت است که چنین نباید باشد.
وی از نفت به عنوان یک ثروت غیرذاتی یاد کرد و اظهار داشت: اگر نفت ثروتی ذاتی بود نباید با این همه مشکلات اقتصادی روبرو می شدیم.
طاهرخانی، نفت را یک موهبت الهی خواند و گفت: از این موهبت در حال خلق ثروت هستیم اما این ثروت ذاتی و پایدار نیست چرا که دیگران می توانند راه خلق درآمد از نفت را بر روی ما ببندند.
نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایرانیان افراد با هوش و خلاقی هستند و ما باید از این ظرفیت برای خلق ثروت استفاده کنیم و وابستگی خود به نفت را کاهش دهیم.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین الملل حرف های زیادی برای گفتن دارد، اظهار داشت: در خصوص موضوعات مختلف بویژه مسایل مرتبط با جهان اسلام و منطقه هیچ مشکلی بدون مشارکت و دخالت کشور ما قابل حل و فصل نیست.
طاهرخانی با بیان اینکه با وجود اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین الملل، مسایل اقتصادی به پاشنه آشیل کشور تبدیل شده است، گفت: راهکار برون رفت از مشکلات مربوط به این حوزه توجه ویژه به صنعت و حمایت از بخش خصوصی و نخبگان صنعتی است.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.