به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین با تبریک به مناسبت آغاز دهه مبارک فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی،افزود: امروز سالروز بازگشت امام خمینی (ره) این بزرگ مرد تاریخ ایران به میهن ماست که روزی فراموش نشدنی است.
وی با اشاره به استقبال میلیونی مردم از امام خمینی (ره) هنگام بازگشت به میهن اسلامی در 12 بهمن سال 1357، گفت: مردم انقلابی ما در اقدامی تاریخی و ماندگار صفی 35 کیلومتری برای استقبال از امام خود تشکیل دادند و به استقبال رهبر خود رفتند.
امام جمعه قزوین، سخنرانی تاریخی امام راحل در بهشت زهرا را آخرین تیشه به ریشه نظام ستم شاهی خواند و گفت: خداوند این عزت را به امام راحل داد تا بساط طاغوت را در این کشور از میان برده و نظامی بر پایه ارزش های دینی و اسلام برپا کند.
آیت الله عابدینی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران همان فجری است که در آیات قران به آن اشاره شده است، گفت: همچنین همان گونه که در قران به عاقبت شوم فراعنه مصر اشاره شده است، شاه مخلوع ایران نیز به چنین سرنوشتی دچار شد.
وی با اشاره به فراز و نشیب های انقلاب اسلامی در طول 40 سال گذشته، گفت: خواست خدا بود که با همه اتفاقات پیش آمده این نظام و انقلاب هر روز استوارتر از قبل به مسیر خود ادامه دهد.
امام جمعه قزوین با اشاره به توطئه های مختلف دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون از جنگ نظامی گرفته تا جنگ فرهنگی و اقتصادی و نفوذ، گفت: با وجود همه دسیسه های آمریکا علیه ایران اسلامی این کشور توان رسیدن به اهداف خود در خصوص جمهوری اسلامی ایران را ندارد.
وی ادامه داد: البته باید توجه داشت که پیمان هایی مانند سی اف تی باعث جلوگیری از پیشبرد منافع نظام و انقلاب بوده و زیان ما خواهد بود و مردم اجازه اقدامی که به ضرر آرمان های انقلاب باشد را به غرب زدگان نمی دهند.
آیت الله عابدینی با اشاره به تحرکات اخیر آمریکا برای کودتا در ونزوئلا، گفت: امریکا می خواهد امریکای لاتین را از نفوذ ایران و چندین کشور قدرتمند دیگر خارج کند به همین دلیل 162 کودتا در این منطقه انجام داده است اما همه می دانند که قدرت این رژیم استکباری رو به افول است و دیر یا زود جهانیان اضحملال آنرا خواهند دید.
امام جمعه قزوین در ادامه با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی باید رسیدگی به معیشت مردم اولویت نخست مسئولان باشد، اظهار داشت: اشتغال و معیشت 2 مورد مهمی است که باید همه مدیران برای آن شبانه روز تلاش کنند.
وی اظهار داشت: اگر مدیری در نظام جمهوری اسلامی شبیه نظام ستم شاهی به معیشت مردم توجه نداشته باشد با عوامل طاغوتی هیچ فرقی ندارد.
آیت الله عابدینی در ادامه به دستگیری خانم مرضیه هاشمی خبرنگار ایرانی-آمریکایی شبکه پرس تی وی اشاره کرد و گفت: دستگیری بی دلیل وی بار دیگر دموکراسی از نوع آمریکایی را بدنیا نشان داد.
امام جمعه قزوین به راهپیمایی جلیقه زردها در فرانسه نیز اشاره کرد و گفت: عدالت خوهی مردم فرانسه قابل ستایش است و امیدواریم این انقلاب جهانی شود و ما هم پشتیبان آنها هستیم.
وی در ادامه با تسلیت به مناسبت درگذشت محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی و از چهره های انقلابی، با اشاره به خدمات وی به انقلاب یاد و خاطره آن مرحوم را گرامی داشت.
6104*3913
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.