به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، قدرت الله مهدیخانی روز پنجشنبه از تصویب و آغاز عملیات اجرایی طرح نهایی کنترل سیل رودخانه آراسنج با هدف کنترل و مدیریت سیلاب و جلوگیری از خسارات وارده به واحد های صنعتی آراسنج و همچین اراضی کشاورزی و مناطق شهری بویین زهرا در پایین دست و انتهای رودخانه خبر داد.
وی اظهار داشت: نشست هماهنگی مربوط به این موضوع به دعوت اداره کل مدیریت بحران استان در بخشداری مرکزی شهرستان بوئین زهرا و با حضور نمایندگان اداره کل مدیریت بحران ، بخشدار مرکزی ، شرکت آب منطقه ای ، شرکت شهرک های صنعتی و منابع طبیعی استان تشکیل شد.
این مسئول گفت: پس از بررسی روشهای مختلف و با توجه به شرایط منطقه مناسب ترین طرح و روش کنترل سیلاب برای حفظ سرمایه های ملی و کاهش میزان خسارت ناشی از سیلاب تصویب و مقرر شد با اجرای خاکریز و کانال های مورد نیاز برای آوردهای رودخانه از ورود سیلاب به تاسیسات مهم شهرک صنعتی و مناطق دشت در پایین دست جلوگیری گردد.
مهدیخانی گفت: به منظور اقدامات اساسی و کنترل فرسایش در حوزه آبریز منطقه آراسنج مقرر شد تا در آینده با تامین اعتبارات لازم نسبت به اجرای پروژه های آبخیزداری مهار و کنترل سیلاب در مناطق بالادست اقدام شود.
شهرک صنعتی آراسنج در 60 کیلومتری شهر قزوین و در محدوده شهرستان بویین زهرا قرار دارد .
سال گذشته بر اثر وقوع سیل در این شهرک صنعتی، 700 میایارد ریال به واحد های تولی د و زیرساخت های این شهرک خسارت وارد شد.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.