وزیر جهاد کشاورزی گفت: طی پنج سال اخیر حدود 800 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر پوشش آبیاری نوین قرار گرفته که به سطح یک میلیون و 50 هزار هکتار رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمود حجتی در مراسم افتتاح پروژه آبیاری نوین شرکت کشت و صنعت بوی گندم شهرستان آبیک اظهار کرد: طی پنج سال اخیر حدود 800 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر پوشش آبیاری نوین قرار گرفته که میزان اجرای این طرح به یک میلیون و 50 هزار هکتار رسیده است.

وی افزود: در استان قزوین در زمینه اجرای آبیاری نوین عقب هستیم که تا پایان امسال هفت هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان تحت پوشش سیستم آبیاری نوین قرار می گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: پایانه های صادراتی در کنار گلخانه‌ها زنجیره تولید از مزرعه تا سفره را تکمیل می‌کند و عملیات بازرگانی اجرا می‌شود.

حجتی با بیان اینکه احیای قنوات مورد بی مهری و غفلت واقع شده است، اضافه کرد: قنوات به عنوان میراث و سرمایه آبا و اجدادی باید حفظ شده و به دست آیندگان برسد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوب در حوزه کشاورزی و بهره‌برداری از پروژه های این بخش در چارچوب ملاحظات زیست محیطی نباید در تامین معیشت و ارزاق عمومی مردم مشکلی داشته باشیم.

این مسئول اذعان کرد: استان قزوین قطعه ای از میهن ماست که مردم این استان در بخش کشاورزی پیشرو و پیشگام هستند.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: بهترین و مهندسی ترین و سازگارترین روش با محیط زیست برداشت آب از قنوات است که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که در تعادل بخشی سفره های آب زیرزمینی و ایستایی سفره ها نقش بسزایی ایفا می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.