معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: سال گذشته از بیش از 7 هزار مورد اقدام به خودکشی در کشور توسط عوامل اورژانس اجتماعی پیشگیری شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حبیب الله مسعودی فرید شامگاه چهارشنبه در حاشیه سومین همایش تجلیل از خیران موسسه راه فرشتگان آسمانی شیرخوارگاه حلیمه (س) قزوین در جمع خبرنگاران استان قزوین اظهار کرد: در حدود 650 مرکز کل کشور فرزندان از بدو تولد تا 18 سال و بعضا بالای 18 سال نگهداری می‌شوند.

وی افزود: در 650 مرکز مذکور 10 هزار و 200 فرزند نگهداری می‌شوند که بیش از 610 مرکز توسط خیران مدیریت می‌شود و بقیه شیرخوارگاه هستند که به صورت دولتی اداره می‌شوند که خیران نقش بسیار مهم و حمایتی از این شیرخوارگاه ها دارند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: حدود 16 هزار کودک در خانواده امین موقت هستند که ماهانه به تمام فرزندان 400 تا 450 هزار تومان امداد یارانه پرداخت می‌شود.

مسعودی فرید اضافه کرد: قبلا فرزندان در مراکز اردوگاهی بین 50 تا 100 نفر نگهداری می‌شدند که اکنون به 12 نفر در هر مرکز رسیده و تلاش داریم این تعداد را به زیر 10 نفر برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود یک هزار و 800 نفر به فرزندخواندگی پذیرش شدند که عمدتا زیر 10 سال بودند که به خانواده‌های باصلاحیت تحویل داده شدند.

این مسئول بیان کرد: تعدادی از متقاضیان خواستار فرزند نوزاد یا دختر هستند که نوزاد کم داریم و فرزندان تا 16 سال هم می‌توانند به فرزندخواندگی پذیرش شوند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور افزود: تا پایان سال 95، 196 مرکز اورژانس اجتماعی در کشور راه‌اندازی شده بود که در سال 96، 150 مرکز اورژانس اجتماعی به کشور اضافه شد و امسال هم 15 مرکز راه‌اندازی شده است.

مسعودی فرید با اشاره به وجود بیش از 360 مرکز اورژانس اجتماعی در کشور  ادامه داد:  سال گذشته حدود یک میلیون تماس با اورژانس اجتماعی 123 از سوی مردم گرفته شده که بیشتر مشاوره در زمینه آسیب‌های اجتماعی و عمدتا مشورت برای مسائل خانوادگی، حدود 11 هزار مورد کودک آزاری و حدود 10 هزار مورد همسر آزاری بوده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته از بیش از هفت هزار مورد اقدام به خودکشی در کشور توسط عوامل اورژانس اجتماعی پیشگیری شده که خدمات به این افراد ادامه دار بوده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: سال گذشته اورژانس اجتماعی کشور با همکاری وزارت بهداشت نسبت به پذیرش 825 کودک و نوزاد دارای مادر معتاد اقدام کرده که 50 درصد افراد به خانواده‌های نسبی و سببی دارای صلاحیت برگردانده شده‌اند و مابقی در مراکز  شبانه‌روزی نگهداری و حمایت می‌شوند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: سیاست کلی سازمان بهزیستی کشور این است که فرزندان و کودکان آسیب اجتماعی به آغوش خانواده دارای صلاحیت برگردند.

222

مسعودی فرید افزود: 240 هزار زن سرپرست خانواده زیر پوشش سازمان بهزیستی کشور قرار دارند.

وی ادامه داد: در بودجه‌های سنواتی سازمان برنامه و بودجه باید به بهزیستی نگاه ویژه داشته باشد و 100 درصد بودجه دستگاه های حمایتی تخصیص یابد.

این مسئول روند فعالیت اداره کل بهزیستی استان قزوین را رو به رشد ذکر کرد و تعامل مسئولان این اداره کل با خیران را مطلوب ارزیابی کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.